/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

حرکت پرشتاب جهاددانشگاهی قم به سمت تولیدات نوآورانه + فیلم

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۲ کد : ۲۰۹۳۷ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۹۵
مدیر گروه بیولوژی تولید مثل معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی قم از حرکت پرشتاب این نهاد در تولید صنایع نوآورانه خبرداد.
حرکت پرشتاب جهاددانشگاهی قم به سمت تولیدات نوآورانه + فیلم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر راحیل جنتی‌فر گفت: در سال گذشته فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده‌است. بیشترین فعالیت‌ها در زمینه بیولوژی تولید مثل، باروری، ناباروری و سلامت باروری صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه بهبود نتایج باروری، افزایش سلول‌های جنسی، تخمک و اسپرم، و مصرف داروهایی که به نتایج باروری کمک می کند در این مرکز انجام شده است.

وی گفت: کارگاه‌های آموزشی در زمینه آنالیز اسپرم، فرایند انجماد و هیستروسکوپی و لاپروسکوپی پیشرفته برای دانشجویان و علاقه‌مندان به فعالیت در این زمینه برگزار شده ‌است.

 جنتی‌فر بیان کرد: همچنین نشست‌های علمی با همکاری سایر دانشگاه‌های استان قم در این گروه برگزار شده‌است. مهمترین این نشست‌ها با همکاری دانشگاه قم برگزار شد و بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این گروه همکاری‌ با دانشجویان ارشد و دکتری در قالب تهیه پایان‌نامه در زمینه‌ی تولید مثل و باروری بوده‌است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله از نظر ما سوق دادن فعالیت‌ها به سمت طرح‌های نوآورانه و فناورانه و ساخت کیت های تشخیصی آزمایشگاهی بود. با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، شرایط کشور و تحریم‌ها حرکت به سمت تولید گامی مهم در زمینه کمک باروری است.

 جنتی‌فر اظهار داشت: در زمینه تولید کیت های تشخیصی آزمایشگاهی فعالیت‌هایی انجام شده است. تعدادی کیت آزمایشگاهی تست شده و نتایج در مقایسه با کیت های خارجی مشابه قابل قبول هستند. این کیت ها در زمینه تشخیص مشکلات اسپرمی نقش مهمی ایفا می‌کنند. این کیت‌ها در تشخیص پزشک اورولوژ و همچنین یافتن علل نتیجه بخش نبودن روند درمان بسیار کاربردی هستند.

وی افزود: در حال حاضر درگیر مسائل اداری و ثبت محصول هستیم و مراحل آزمایشگاهی به طور کامل انجام شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون در کشور این کیت‌های تشخیصی تولید نشده است و جهاد دانشگاهی برای اولین بار دست به تولید این کیت‌ها زده‌است. با توجه به تحریم ها وارد کردن کیت‌ها و محیط‌های کشت با مشکل روبرو است. از این روی با تولید این کیت ها می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم. از جمله مشکلات مالی و خروج ارز از کشور و همچنین مشکل نرسیدن به موقع کیت‌ها به مراکز درمانی رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: این کیت ها قطعاً به مرحله تولید خواهدرسید و وارد بازار خواهدشد و قطعا مورد استقبال مراکز باروری قرار خواهدگرفت. چرا که ارزش تشخیصی بسیار مهمی در تشخیص اسپرم سالم و همچنین ارزیابی نتایج روند درمان یک فرد دارد و می‌تواند به دکتر اورولوژ در تجویز داروهای بعدی و انتخاب روند درمان کمک شایانی کند.

کلید واژه ها: چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی درمان ناباروری گروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل


نظر شما :