وبینار نشست تخصصی تعاون برگزار شد

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۱ کد : ۲۰۱۲۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۹۴
نمایندگان شرکت های تعاونی موفق استان در «نشست تخصصی تعاون» به تشریح فرصت ها و چالش های شرکت های تعاونی و بیان عوامل موفقیت تعاونی های خود پرداختند.
وبینار نشست تخصصی تعاون برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم "نشست تخصصی تعاون" طی همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان قم روز چهارشنبه 18 تیرماه به مناسبت هفته تعاون بصورت بر خط برگزار شد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم در ابتدای این وبینار با تبریک هفته جهانی تعاون به اهداف تشکیل شرکت های تعاونی پرداخت و ایجاد فرصت شغلی و رفع معضل بیکاری، توزیع عادلانه منابع و بهره برداری از حمایت های دولتی و جلوگیری از انحصار و رانت خواری را از جمله اهداف تشکیل تعاونی ها برشمرد.

حسین بیدگلی در خصوص نحوه ثبت تعاونی ها گفت: جهت ثبت تعاونی نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و متقاضیان می توانند درخواست تشکیل تعاونی خود را از طریق سامانه ای که به همین منظور ایجاد شده، ثبت کنند.

وی همچنین به تشریح چگونگی تبدیل شرکت های دانش بنیان به تعاونی پرداخت و گفت: تعاونی های دانش بنیان اساسنامه خاص خود را دارند و در صورتی که دارای یک طرح نو و جدید باشند می توانند با دارابودن سایر شرایط تبدیل به شرکت تعاونی شوند.

بیدگلی در ادامه به بیان مزیت هایی که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تعاون گران در نظرگرفته است پرداخت و گفت: ارائه تسهیلات مالی، معافیت های بیمه ای و مالیاتی، آموزش های تخصصی رایگان و ... از جمله مزیت هایی است که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تعاون گران در نظر گرفته است.

نماینده تعاونی گروه درمانی فرجاد نیز در این وبینار به عنوان سخنگوی یکی از تعاونی های برتر معرفی شده از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه درمانی فرجاد در سال 1380، تبدیل به تعاونی شد و با تبدیل این گروه به شرکت تعاونی امکان اخذ تسهیلات مالی، تصمیم گیری و اداره مراکز درمانی به فراهم شد.

زهرا اخلاقی افزود: بخش MR، سونو و رادیوگرافی در زمان ایپدمی کرونا تعطیل شد اما سایر بخش ها به صورت شبانه روزی فعالیت خود را ادامه دادند و اکنون که در مرحله ای از ثبات کرونا به سرمی بریم، این تعاونی فعالیت خود را همانند قبل ادامه می‌دهد و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به بیماران با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مدیر شرکت دانش بنیان کیمیا دانش الوند نیز در این نشست برخط عنوان کرد: شرکت دانش بنیان کیمیا دانش الوند در سال 1390 به پیشنهاد جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و پژوهشگاه شیمی ایران تشکیل شده است و از همان ابتدا به صورت تعاونی تشکیل شده است.

احمد ملک زادگان هدف از تشکیل این تعاونی دانش بنیان را کمک به خودکفایی کشور در زمینه تولید انواع محصولات و ریزمغذی هایی که در صنایع شیمیایی و تغذیه دام و طیور به وسیله واردات تامین می‌شود دانست و در توضیح عوامل موفقیت این تعاونی گفت: روحیه تعاون و همکاری صمیمانه اعضا و بنیه علمی شرکت به عنوان پشتوانه محصولات دو عامل اصلی و شاخص موفقیت دانش بنیان کیمیا دانش الوند است.

مسئول مرکز هنر و رسانه جهاد دانشگاهی استان قم (مهرا) نیز در این نشست گفت: چالشی که اغلب شرکت های تعاونی با آن رو به رو هستند عدم فعالیت یک متخصص بازاریابی در تعاونی هاست چرا که محیط بیرونی بسیار پویا است و شناسایی محیط نیازمند متخصص این امر است.

مهدی بافرانی ادامه داد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان هستند که نمی توانند سرمایه گذار جذب کنند، محیط بازار را به خوبی تحلیل کنند، نیاز های خود را شناسایی کنند و این امر نیازمند همکاری شرکت های دانش بنیان با متخصصین بازاریابی است.

کلید واژه ها: وبینار آموزش آنلاین


نظر شما :