لزوم بهره‎گیری از ابزار هنر در مسیر تحقق جامعه مهدوی

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۱ کد : ۲۰۱۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۷۳۴
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم مطرح کرد: امروزه جهان غرب با استفاده از ابزار هنر توانسته به اهداف خود دست یابد؛ بنابراین ما نیز باید ازظرفیت هنر جهت رسیدن به اهداف مقدس خود بهره ببریم.
لزوم بهره‎گیری از ابزار هنر در مسیر تحقق جامعه مهدوی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم رضا نوروزی عنوان کرد: هنگامی که خداوند انسان را در عالم مادی خلق کرد، تمام زمینه ها را برای حیات طیبه و معنوی او فراهم کرد ازجمله ارسال انبیاء و نازل شدن قرآن که همگی در راستای همین هدف انجام شد.

وی با تاکید براینکه نتیجه زحمات انبیاء و امامان در زمان ظهور حضرت مهدی(ع) رویت می شود، گفت: انتظارشیعیان جهت ظهور امام عصر(عج) نیز جهت رسیدن به همین روزاست که حیات طیبه الهی در همه ی ابعادش با حضور امام زمان(ع) محقق شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم خاطر نشان کرد: انتظار شیعیان جهت ظهور امام زمان(ع)، انتظار توام با خمودی نیست بلکه انتظاری پویا و مقدس است و یکی از وظایف شیعیان نزدیک شدن به چنین انتظاری است.

نوروزی در خصوص لزوم برگزاری جشنواره های مهدوی بیان کرد: هر فردی در زمینه ای خاص، استعدادی دارد که جهت موفقیت خویش باید تمام تلاش خود را درراستای همان استعداد به کارگیرد؛ یکی ازآثار مثبت برگزاری جشنواره های مهدوی، سمت و سو بخشیدن و به کارگیری استعداد افراد در زمینه انتظار، ظهور و دیگر مسائل اعتقادی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: امروزه جهان غرب از هنر جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می کند و باید این امر را پذیرفت که بسیار هنرمندانه توانسته به هدف خود دست یابد؛ بنابراین ما نیز باید ازظرفیت هنر جهت رسیدن به اهداف خود که اهدافی مقدس و الهی است بهره ببریم.

وی با تاکید براینکه نباید انتظار منفی در خصوص امام زمان(ع) شکل گیرد خاطرنشان کرد: انتظار امام زمان(عج) نباید خمودگی ایجاد کند؛ چراکه انتظار منفی یعنی فرد تنها بنشیند و دست روی دست بگذارد تا اتفاقی رخ دهد درحالی که منتظر واقعی باید تمام تلاش خود را جهت زمینه سازی رخ دادی که منتظر آن است انجام دهد و انتظار شیعیان جهت ظهور امام عصر(ع) باید چنین باشد.

این استاد دانشگاه درپایان اظهارکرد: انتطار باید توام با تحرک فرد منتظر باشد و چنین مباحثی باید محوریت برگزاری جشنواره ها قرار گیرد تا جامعه به سمت چنین انتظار مقدس و پویایی حرکت کند.


خاطرنشان می شود، اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی واحد استان قم و مشارکت بخش‎ها و مراکز حوزوی و دانشگاهی و فرهنگی مهدوی ملی و استانی، در بخش های پژوهشی(ویژه همایش دکترین مهدویت)، ادبی، فرهنگی، هنری، رسانه و کتابخوانی و فضای مجازی برگزار می شود.

۱۵ آبان ماه، آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره است که علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق سایت شنواره www.mahdaviatfest.ir ، پیام رسان‎های سروش و ایتا با نشانی mahdaviatfest@ و دبیرخانه جشنواره ملی مهدویت به نشانی قم، صفاشهر کوچه جهاددانشگاهی پلاک ۳۲ صندوق پستی ۱۶۱-۳۷۱۸۵ ارسال کنند.
 

کلید واژه ها: جشنواره ملی مهدویت


نظر شما :