با حضور رؤسای سازمان قرآنی دانشگاهیان و جهاد دانشگاهی واحد قم؛

مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام تقوی برگزار شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۱ کد : ۱۸۸۱۰ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۶۷۵
مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی؛ مدیرعامل اسبق سازمان فعالیت‌های قرآنی جهادددانشگاهی کشور و از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی، شامگاه یکشنبه ۱۸ خردادماه، در قم برگزار شد.
مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام تقوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای قم و مزار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، شامگاه یکشنبه، ۱۸ خردادماه میزبان جمعی از مدیران و کارکنان سازمان  قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا و همچنین مسئولان و کارکنان جهاد دانشگاهی واحد استان قم به مناسبت سومین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار بود.

محمدحسین حسنی؛ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، محمد حیدری؛ رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، اعضای خانواده شهید تقوی و علی حسینی؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم از جمله حاضران در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید گفتمان انقلاب اسلامی بودند.

مراسم بزرگداشت این شهید حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی(که توسط جمعی از مزدوران داعش و با حمایت سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا صورت گرفت) با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط مهدی فروغی؛ قاری خوش لحن و برجسته کشور و استان قم آغاز شد.

فروغی قرائت خود را با تلاوت آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه؛ «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاهِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بعَهْدهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا ببَیْعِکُمُ الَّذی بَایَعْتُمْ بهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ» که در شأن و مقام والای امیرالمؤمنین(ع) و مجاهدان در راه خداست، آغاز کرد و با تلاوت سوره مبارکه بلد ادامه و با سوره مبارکه حمد خاتمه داد.

در ادامه هم هادی خورسند از مداحان اهل‌بیت(ع) و کارکنان جهاد دانشگاهی واحد قم به قرائت زیارت عاشورا پرداخت.

 

جایگاه شهید در روایات

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفتح دعوتی؛ مشاور سازمان قرآنی دانشگاهیان در سخنانی ضمن تجلیل از شخصیت شهید تقوی بیان کرد: رفتار آن شهید در زندگی اقتضاء داشت تا ایشان به مقام شهادت نائل شود.

وی اضافه کرد: در روایتی از پیامبر(ص) بیان شده است که هیچ قطره خونی در نزد خداوند محبوب‌تر از خون شهید نیست؛ همچنین در روایت دیگری بیان شده که برای همه افراد بعد از مرگ، سؤال و جواب هست ولی خداوند اجازه جواب و سؤال از شهید را نمی‌دهد و شهید مورد رحمت خدا قرار می‌گیرد.

دعوتی افزود: شهید به تعبیر امام خمینی(ره) به وجه‌الله نظر می‌کند و طوری در حیاتش، زندگی می‌کند که شهادت را برای خود می‌خرد.

 

شهادت نشانه صالح بودن شهید است

همچنین حجت‌الاسلام سیدعلی تقوی؛ فرزند شهید سیدمهدی تقوی در سخنانی با بیان اینکه بهترین رفتن از دنیا، رسیدن به مقام شهادت است، گفت: شهید آوینی تعبیر جالب و لطیفی در این زمینه دارد؛ او گفته است «کسانی که شهید نشوند لاجرم خواهند مُرد» .

وی با بیان اینکه شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود، اضافه کرد: شهادت نشانه آن است که شهید در حیاتش، فرد صالحی بوده است؛ ما از مرگ معمولی افراد نمی‌توانیم بفهمیم صالح بوده یا نه؛ زیرا هم یک کافر و زندیق و هم انسان مؤمن ممکن است بر اثر تصادف کشته شود، ولی نوع مرگ، قرینه‌ای برای صالح بودن یا نبودن فرد نیست ولی شهادت نشان‌دهنده صالح بودن شهید است.

تقوی بیان کرد: کسی که در زندگی مؤمن و صالح باشد، اگر در میدان جنگ هم نباشد و در پشت میز اداره نشسته باشد، شهادت سراغ او خواهد رفت و به تعبیر سردار سلیمانی شهید قبل از آنکه شهید شود نفس خود را قربانی کرده است.

 

شهید گفتمان انقلاب اسلامی

فرزند شهید تقوی تصریح کرد: گاهی این سؤال مطرح می‌شود که برخی افراد که سابقه خوبی در زندگی هم ندارند به شهادت می‌رسند؟ ولی قطعاً این افراد هم مسیری را طی کرده‌اند تا به شهادت رسیده‌اند ولو اینکه این مسیر یک شبه طی شده باشد؛ حر چون معرفت به امام پیدا کرد و از جهل رها شد، به مقام شهادت رسید.

تقوی اضافه کرد: شهید تقوی از ابتدا در مسیر اهل بیت(ع) بود و در منزل، جلسات روضه و حدیث‌خوانی و قرائت قرآن برپا می‌کرد.

وی بیان کرد: بالاترین دغدغه ایشان در سال‌های پایانی عمر، ترویج و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی و احیا و زنده‌سازی این گفتمان و تبیین ابعاد مختلف آن بود و وقت زیادی را صرف این کار می‌کرد و به همین دلیل هم نام «شهید گفتمان انقلاب اسلامی» را برای او انتخاب کردند.

یادآور می‌شود، این مراسم از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا و با همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار و در خاتمه مراسم، قاب مزین به تصویر شهید تقوی به پدر ایشان تقدیم شد.

کلید واژه ها: سازمان فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا)


نظر شما :