بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از جهاد دانشگاهی قم

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۷۶۹۶ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۳۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با حضور در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم با ظرفیت‌های پژوهشی این نهاد انقلابی آشنا شد.
بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از جهاد دانشگاهی قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمود نوربخش با حضور در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم (رویا) با دکتر حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان و جمعی از مدیران و فعالان بخش‌های مختلف این نهاد انقلابی دیدار کرد.

وی طی بازدید در بخش‌های مختلف مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد استان قم از نزدیک با مراحل درمان بیماران در این مرکز آشنا شد.

در این بازدید لیلا ناصر پور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم نیز با ارایه توضیحاتی پیرامون چگونگی انجام عمل‌های جراحی، روند پیگیری درمان بیماران، تله مدیسین، بانک خون بندناف و.... به دلایل موفقیت این مرکز در ثبت رکوردهای بالا در موفقیت اعمال جراحی اشاره کرد.

دکتر نوربخش ضمن بازدید از بخش‌هایی چون ذخیره خون بندناف، دارخانه، اتاق‌های ویژه آزمایش‌های تخصصی و ... از روند فعالیت کارکنان، همچنین تمهیدات مرکز در زمینه رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعالیت بازدید کرد.

پس از این بازدید، نشست مشترک رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد. در ابتدای این دیدار دکتر محمد حیدری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های این نهاد انقلابی از بدو انقلاب تا کنون گفت: جهاد دانشگاهی واحد استان قم در راستای وظایف اصلی این نهاد انقلابی، به دنبال پرکردن خلاءهایی است که کشور با آنها در هر دوره ای مواجه است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان قم با راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری (رویا) یکی از مهمترین ظرفیت‌های جذب گردشگر سلامت را در قم فعال کرد و امروزه یکی از بهترین مراکز درمانی کشور است که در زمینه مهاجرت معکوس حوزه سلامت فعال است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت جهادگران در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد استان قم پرداخت و از ظرفیت‌های این واحد برای خدمت رسانی به نهادهای مختلف استان و پرکردن خلاءهای جدی جامعه به خصوص در شرایط فعلی سخن گفت.

دکتر حیدری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که بدون تکیه به بودجه دولت تمام تلاش خود را برای برداشتن بارهای سنگین از روی دوش کشور و نظام و مردم به کار بسته است.

در ادامه این نشست دکتر نوربخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم رسالت اصلی این سازمان را توسعه همه جانبه استان قم در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: همه بخش‌های استان باید با شناخت ظرفیت‌ها و ارایه آنها، مسیر رشد و توسعه استان را فراهم کنند.

وی با اشاره به این مطلب که «شهروند» مهمترین موضوعی است که برای حفظ همه جانبه ابعاد آن باید تلاش کنیم بیان کرد: جهاد دانشگاهی باید با بهره‌مندی دقیق از ظرفیت‌ها و اجرای دقیق ماموریت‌های خود همچنان در مسیر رفع مشکلات موجود در کشور تلاش کند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به نوع ماموریت‌ها و نیروی انسانی و جامعه هدفی که در اختیار دارد می تواند امروزه نقش مهمی را در توسعه کشور ایفا کند.

نور بخش در پایان بر لزوم ارتباطات بیشتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

کلید واژه ها: بازدید مرکز درمان ناباروری سازمان مدیریت و برنامه ریزی


نظر شما :