تشریح روند اجرایی طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۲ کد : ۱۶۶۶۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۷۱
دبیر طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در قم، به تشریح روند اجرایی این طرح پرداخت.
تشریح روند اجرایی طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم علی حسینی عنوان کرد: طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با هدف آشنایی جامعه نخبگانی و عموم مردم با بیانیه گام دوم انقلاب و راهکارهای تحقق اهداف بیانیه گام دوم، توسط جهاد دانشگاهی استان قم در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد که در جلسه 181این شورا که در  پایان تیرماه سال جاری برگزار شد، به تصویب رسید.

وی افزود: در این طرح، برگزاری چندین پیش‌نشست و هفت نشست اصلی در موضوع هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پیش‌بینی شد که هفت نهاد اصلی وظیفه برگزاری این نشست‌ها را برعهده داشتند و جهاد دانشگاهی نیز اقدامات مربوط به برگزاری نشست‌ها، هماهنگی نهادها و مستندسازی محتوای جلسات را انجام داد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم تصریح کرد: مقدمات اجرای طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، با نامه‌نگاری‌های اولیه با هفت نهاد مربوط و برگزاری جلسات هماهنگی نشست‌ها آغاز شد که طی آن دانشگاه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شهرداری قم، اداره کل اقتصاد و دارایی استان و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، آمادگی خود را جهت برگزاری نشست‌های تخصصی اعلام کردند.

وی ادامه داد: در موضوع سبک زندگی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اقدام به برگزاری سه نشست تخصصی با موضوع چیستی، چرایی و چگونگی سبگ زندگی در گام دوم انقلاب کرد که این نشست‌ها با استقبال مناسب طلاب و دانشجویان همراه شد و جمع‌بندی این موضوع نیز به طور کامل انجام گرفت.

حسینی بیان کرد: در موضوع اخلاق و معنویت نیز، مرکز مدیریت حوزه‌های عمیه کشور، وظیفه برگزاری نشست‌ها را برعهده گرفت که طی آن شش نشست تخصصی با حضور نخبگان، صاحب نظران، مسئولان و کارشناسان مربوط به این موضوع در استان قم برگزار شد که در نتیجه، طرح اعتلای اخلاق و معنویت در جامعه و ادارات تدوین شد تا در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود.

وی اضافه کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی نیز با توجه به قرابت بسیار با موضوع اقتصاد، این حوزه را جهت برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای تبیین بیانیه گام دوم برعهده گرفت که در این موضوع نیز دو نشست تخصصی با موضوعات چالش‌های اقتصادی و اقتصاد بدون اتکا به نفت برگزار شد که در این نشستها کارشناسان و صاحب نظران به ارائه راهکارهایی در جهت برون رفت از چالش‌های موجود در زمینه اقتصاد پرداختند.

دبیر طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: روند پیگیری، جمع‌بندی و برگزاری نشست‌های تخصصی ادامه یافته است ولی با توجه به چالش‌های پیش‌آمده در حوزه سلامت و ابلاغ قوانین در خصوص لغو تمامی نشست‌ها و برنامه‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به تعویق افتاد و با بهبود شرایط، برگزاری نشست‌ها از سر گرفته خواهد شد.

وی گفت: با توجه به روند مناسب اجرای طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تاکید شورای فرهنگ عمومی استان قم، برگزاری نشست ها با دیگر دستگاه‌های متولی پیگیری می شود تا در پایان شاهد یک محتوای کامل و شایسته در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در قم باشیم و بتوانیم این محتوا را جهت آگاهی عموم در اختیار جوانان و آحاد مردم قرار دهیم.

کلید واژه ها: گام دوم انقلاب اسلامی


نظر شما :