واژه "خبرنگار" گویای وسعت فعالیت خبرنگاران نیست

۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۶۴۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۱۱۱
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم، عنوان کرد: ابعاد فعالیت خبرنگاران بسیار وسیع تر از واژه "خبرنگار" است.
واژه "خبرنگار" گویای وسعت فعالیت خبرنگاران نیست

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمدحسن نادری روز شنبه 20 مرداد ماه با حضور در ساختمان مرکزی این واحد، ضمن تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا و ایکنا عنوان کرد: واژه "خبرنگار" تنها بخش کوچکی از فعالیت خبرنگاران را نمایش می دهد؛ کار خبرنگاران بسیار بزرگتر از واژه "خبرنگار" است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با تصریح بر اینکه برخی واژه‌ها خیلی کوچکتر از مفهوم مورد نظر هستند، افزود: در فضای رسانه ای امروز که تمیز خبر درست از نادرست برای مردم دشوار شده است، حتما کار خبرنگاران حق‌گو سخت تر از گذشته است، چراکه باید علاوه بر خبررسانی، برخی تخریب‌ها و اطلاعات نادرست را اصلاح کند.

وی بر لزوم انتقال خبر در قالب های به روز تاکید کرد.

نادری در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی رسالت خود را افزایش مهارت دانشجویان می داند، گفت: یکی از فعالیت ها در این راستا بازنگری برنامه های درسی است که تغییر برخی مواد درسی با توجه نیازهای روز جامعه را در پی دارد.

وی همچنین ماموریت گرایی را به عنوان برنامه دیگر دانشگاه علمی کاربردی نام برد و گفت: در این راستا مراکز از ارائه رشته های غیرکابردی منع شده اند، تا بیشتر رسالت تربیت نیروهای کارآمد محقق شود.

در این مراسم که با حضور دکتر محمد حیدری و علی حسینی رئیس و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و مدیران دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا برگزار شد، فعالیت های دو خبرگزاری تشریح و بر لزوم افزایش همکاری های این دو نهاد علمی کشور تاکید کرد.

کلید واژه ها: روز خبرنگار ایسنا ایکنا خبرگزاری علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :