برگزاری دومین جلسه کارگاه بهداشت خانواده در دانشگاه صنعتی قم

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۶۱۰۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۸۸
دومین کارگاه بهداشت خانواده روز شنبه ۱۹بهمن ماه به مدت ۲ساعت با حضور عضو گروه مامایی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم با هماهنگی و تلاش شعبه این نهاد انقلابی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
برگزاری دومین جلسه کارگاه بهداشت خانواده در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، بنت الهدی رئیسی، عضو گروه مامایی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، در این کارگاه با اشاره به اهمیت عفونت‌های زنانه، در جوامع امروزی بر ضرورت پیشگیری، کنترل و درمان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: هر سال زنان زیادی به عفونت واژن مبتلا می‌شوند. این اختلال ممکن است در تمام سنین رخ دهد، اما زنان بیشتر در سنین باروری مستعد ابتلا به آن هستند. نوسان سطح هورمون‌ها، باکتری و فعالیت جنسی فقط چند مورد از دلایل رایج ابتلا به این ناراحتی در زنان است.

رئیسی افزود: به طور کلی، سه نوع عفونت وجود دارد: عفونت قارچی واژن، عفونت باکتریایی واژن و تریکوموناس. ترشحات واژن، خارش و سوزش از علائم این سه نوع عفونت است. دانستن تفاوت میان انواع این عفونت ها و درمان اختصاصی هر یک برای کاهش علائم این بیماری ها ضروری است.

وی در ادامه پس از تشریح انواع عفونت ها به روش های درمان و پیشگیری از ابتلا به هریک از عفونت ها پرداخت و گفت: زنان می بایست برای پیشگیری از ابتلا به انواع عفونت ها و تشخیص نوع آن به پزشک مربوطه مراجعه کنند تا پس از تشخیص نوع عفونت، به درمان آن بپردازند.


نظر شما :