محتوای نمایشگاه دانشگاهیان در ۲۲ بهمن مشخص شد

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۵۶۰۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۴۳
معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های قم گفت: تولید محتوای نمایشگاه دانشگاهیان در ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ شامل سواد رسانه‌ای و استکبارستیزی و انتخابات و شخصیت شهید سردار سلیمانی است.
محتوای نمایشگاه دانشگاهیان در ۲۲ بهمن مشخص شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، حجت الاسلام محمدرضا آخوندزاده در دومین نشست کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که روز دوشنبه هفتم بهمن ماه در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی قم برگزار شد با قدردانی از تلاش جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه دانشجویی در 22 بهمن ماه در حدود 6 سال سابقه اجرایی دارد و اگر مشارکت بیشتری از سوی دانشگاه‌ها صورت بگیرد به صورت گسترده تر اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید چنین برنامه ای را از آن خود بدانند و مشارکت خوبی در برپایی این نمایشکاه به عنوان یک تلاش فرهنگی داشته باشند، این هم افزایی خود دستاورد‌های مهمی را در سطح استان به وجود می‌آورد و ظرفیت مهم فرهنگی را فراروی استان قرار می‌دهد.

معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های قم تصریح کرد: فرهنگ مشارکت دانشجویان بسیار با ارزش است البته مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید کاری کنند مشارکت‌ها را افزایش دهند اما برخی از موانع و بروکرارسی‌ها در شورای هماهنگی و استانداری، کار را دشوار می‌سازد.

حجت الاسلام محمدرضا آخوندزاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم این است که گاهی در دانشگاه‌ها دروسی با پسوند اسلامی تدریس می‌شود اما همخوانی میان استاد مربوطه و درس نیست در حالی که نهاد رهبری دارای اختیاراتی در معرفی اساتید معارفی در سطح دانشگاه‌هاست و در این باره می‌تواند حضور یابد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: نمی‌توان تبیین این دستاورد‌ها را حذف کرد اما می‌توان قالب‌ها را بروزرسانی کرد، جوانان ما از بسیاری از این دستاورد‌ها اطلاعی ندارند و باید با بهترین شیوه به آگاهی آنان رساند.

حجت الاسلام آخوندزاده بیان کرد: ریاست فعالیت‌‌های قرآنی با نهاد رهبری است و سهم دانشگاهیان در برگزاری جشنواره‌‌های قرآنی کم است که امیدواریم با مشارکت جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها این امر مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری سی و پنجمین جشنواره قرآنی نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم.

کلید واژه ها: کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی


نظر شما :