هماهنگی تشکل‌های دانشگاهی برای برگزاری برنامه های دهه فجر ضروری است

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۵۶۰۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۵۱
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در دومین نشست کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که روز دوشنبه هفتم بهمن ماه در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی قم برگزار شد گفت: با توجه به حساسیت‌‌های فرهنگی و سیاسی در سال جاری و ایام بهمن و برگزاری انتخابات در کشور باید انجمن‌ها و تشکل‌ها و نهاد‌های دانشگاهی در رابطه با برگزاری برنامه‌‌های خود هماهنگی‌‌های لازم را اتخاذ کنند تا بتوانیم این برنامه‌ها را در سطح دانشگاهی و مراکز علمی هر چه با شکوه تر برگزار کنیم.
هماهنگی تشکل‌های دانشگاهی برای برگزاری برنامه های دهه فجر ضروری است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه قبلی بیان کرد: پیگیری‌هایی از سوی جهاد دانشگاهی در رابطه با برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌‌های ایام الله دهه فجر انجام شد و مقدمات برگزاری بسیاری از برنامه‌‌های فرهنگی فراهم شده است.

حسینی عنوان کرد: ثبت نام نهمین دوره مناظرات دانشجویی با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات از بهمن ماه انجام می‌شود این دوره مسابقات مرحله ای است و سپس برگزیدگان در سطح منطقه معرفی می‌شوند تاکنون چند دانشگاه این مناظرات را برگزار کرده اند و به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری تا بالندگی به صورت متمرکز در دانشگاه‌‌ها برگزار می‌شود و به زودی فراخوان در فضای مجازی منتشر خواهد شد همچنین در رابطه با فضاسازی در دانشگاه‌‌ها تعدادی پوستر و تراکت آماده توزیع شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: نشست بیانیه گام دوم می‌تواند در سطح دانشگاه‌‌ها به صورت مشترک برگزار شود همچنین 21 بهمن ماه به مناسبت دهه فجر و بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید سردار سلیمانی و سانحه هوایی در مسجد دانشگاه قم با حضور تمامی دانشگاهیان قم برگزار می‌شود.

وی گفت: استفاده از سامانه آموزش مجازی دفتر نهاد رهبری مورد پیگیری قرار گرفته است، همچنین برپایی غرفه دانشگاهیان در راهپیمایی 22 بهمن، هماهنگی‌هایی با شورای هماهنگی انجام شده است و دانشگاهیان باید تولیدات محتوای خود را به شورای هماهنگی عرضه کنند و مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

حسینی بیان کرد: تمامی دانشگاهیان می‌توانند در تولید محتوا و موفقیت‌ها و دستاورد‌های خود را به شورای هماهنگی ارائه دهند و در برپایی نمایشگاه دانشگاهیان قم در راهپیمایی 22 بهمن مشارکتی جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی در حوزه فضای مجازی اقدام به راه اندازی مرکزی با عنوان هنر و رسانه پرداخت که می‌تواند در تولید محتوا طبق ذائقه جوانان موثر باشد و امید است با مشارکت دیگر همراهان در فضای مجازی بتواند بیشترین اثرگذاری را به دنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: مرکز رشد فعالیت‌‌های قرآنی جهاد دانشگاهی طرحی به نام کافه محفل دارد که نگاه کارگاهی به مسائل قرآنی دارد و می‌توان با نهاد رهبری در حوزه برنامه‌‌های قرآنی در رونق گرفتن جشنواره قرآنی مشارکت داشته باشیم.

کلید واژه ها: کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی


نظر شما :