رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن:

ایسنا؛ رسانه‌ای بی طرف و مطابق با نیاز جامعه

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۵۲۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۹۲۷
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: ایسنا یک خبرگزاری مستقل است و موضوعات مورد پیگیری آن، موضوعات به روز و مورد نیاز جامعه است.
ایسنا؛ رسانه‌ای بی طرف و مطابق با نیاز جامعه
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق یوسفی مقدم با حضور در ساختمان مرکزی این واحد و بازدید از تحریریه ایسنا و ایکنا، سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: یکی از مواردی که در اوایل انقلاب به عنوان یک ضرورت تشخیص داده شد، این بود که از بستر برخی از نهاد های انقلابی، انقلاب فرهنگی و اداری شکل بگیرد.

وی  افزود: جهاد دانشگاهی از مجموعه‌های موفقی بود که از بستر آن انقلابی در وزارت علوم و نهادهای علمی کشور شکل گرفت؛ به همین دلیل می‌توان جهاد دانشگاهی را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست؛ جهاددانشگاهی از نهال‌های پر برکتی بود که در این انقلاب روئید، رشد کرد و وجودش بسیار با برکت بود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: جهاددانشگاهی اکنون نهادی در کنار بقیه نهادها است که البته این موضوع ارزشمند است، اما اینکه این نهاد بتواند کادرسازی کند و منبع تولیدی برای بخش اداری دانشگاه ها و محیط های علمی باشد، نمودی ندارد و این انتقادی است که به جهاد دانشگاهی وارد می‌شود؛ اگر بنا باشد در بخش اداری نظام جمهوری اسلامی متناسب با ارزش های دینی و انقلابی تحولی ایجاد شود، باید به وسیله این نهاد، منابع فکری و انسانی تزریق و پمپاژ شود.  
 
یوسفی مقدم اضافه کرد: انتظار بر این بود که چتر جهاددانشگاهی به گونه ای باز شود که امروزاین مجموعه  صادر کننده مدیران برای مدیریت کشور در عرصه دانشگاهی باشد؛ یک نوع انقلاب فرهنگی از جانب جهاد دانشگاهی برای دانشگاه‌ها باید شکل می گرفت که اکنون این روند متوقف شده است و باید به آن توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی جریانی بود که از بدنه انقلاب و از میان مردم روئید و خوش درخشید، ولی آن هدف نهایی که عبارت بود از پرورش نیرو، انقلاب فرهنگی و انقلاب اداری در محیط دانشگاه که از این بستر باید شکل می گرفت، بطور شایسته اتفاق نیفتاد.

وی همچنین ضمن تبریک روز خبرنگار، تصریح کرد: ایسنا یک خبرگزاری مستقل است، وابستگی به جریانات سیاسی ندارد و سعی بر انتقال واقعیت جامعه دارد؛ همچنین موضوعات و سوژه‌های مورد پیگیری ایسنا، موضوعات به روز و مورد نیاز جامعه است و از این جهت فعالیت این خبرگزاری بسیار قابل تحسین است.

کلید واژه ها: سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی روز خبرنگار ایسنا ایکنا


نظر شما :