سلسله کارگاه های توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان

کارگاه «آموزش جامع برنامه نویسی PYTHON» در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۴۹۷۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۲۳
کارگاه «آموزش جامع برنامه نویسی PYTHON» از سلسله کارگاه های توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان روزهای شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ دی ماه با کوشش شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه صنعتی قم و با همکاری انجمن فیزیک مهندسی این دانشگاه به مدت ۱۵ساعت برگزار شد.
کارگاه «آموزش جامع برنامه نویسی PYTHON» در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مدرس کارگاه «آموزش جامع برنامه نویسی PYTHON» در ابتدای این کارگاه مقدمه ای از زبان برنامه نویسی پایتون ارائه کرد و گفت: پایتون یک زبان برنامه نویسی پویا است و می تواند حافظه را به طور خودکار مدیریت نماید.

وی زبان برنامه نویسی پایتون را شبیه به زبان های برنامه نویسی TCL, PERL, RUBY دانست و گفت: تفاوتی که زبان پایتون با C دارد، این است که پایتون آزاد سازی حافظه را به صورت خودکار انجام می دهد.

وی ادامه داد: با اینکه زبان برنامه نویسی پایتون بسیار پویا است، به زبان STROGLY TYPED شدیدا وابسته است. در این نوع زبان ها مثل زبان برنامه نویسی جاوا تغییرات به صورت ناگهانی منظور نمی‌شود. با این حال زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان سطح بالا است.

مدرس کارگاه «آموزش جامع برنامه نویسی PYTHON» در ادامه به آموزش نحوه کار با زبان برنامه نویسی پایتون پرداخت و انواع داده ها، توابع ریاضی، عملگرهای حسابی، عملگرهای انتصاب و منطقی، عملگرهای بیتی، عملگرهای عضویت و هویتی، نحوه دریافت اطلاعات از کاربر، دستورهای شرطی و مطالب دیگری را به دانشجویان آموزش داد.

کلید واژه ها: سلسله کارگاه های توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان


نظر شما :