دانشجویان علوم پزشکی سواد رابطه آموختند

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۴۱۹۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۳۶۷
نویسنده خبر: علی شریعتی
کارگاه افزایش مهارت ارتباط بین فردی با عنوان "سواد رابطه۲" برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد.
دانشجویان علوم پزشکی سواد رابطه آموختند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم شعبه این واحد استانی در دانشگاه علوم پزشکی قم با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان این دانشگاه کارگاه "سواد رابطه 2" را برای افزایش مهارت دانشجویان روز یکشنبه 17 آذر ماه در خوابگاه خواهران کوثر دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار کرد.

راه های رسیدن به خودآگاهی، پنجره جوهری، مرزهای صمیمیت در رابطه، مهارت نه گفتن و تیپ‌های شخصیتی از مباحثی بود که در این کارگاه به آن پرداخته شد.

مدرس این کارگاه در تبیین موضوع خودآگاهی گفت: اولین منطقه، منطقه گشوده است که نشان دهنده گشودگی عمومی فرد نسبت به جهان و نمایانگر اشتیاق او برای شناخته شدن توسط دیگران است

وی ادامه داد: منطقه بعدی، منطقه پنهان است، شما کسی هستید که درباره ابراز برخی افکار و واقعیات مربوط به خود، احتیاط می‌کنید، این منطقه چیزهائی است که شما ترجیح می‌دهید آنها را نزد خود نگه دارید و به دیگران منتقل نکنید.

مدرس کارگاه سواد رابطه2 افزود: منطقه کور شامل آن دسته از ویژگی‌هایی از خود است که دیگران آن را مشاهده می‌کنند و به راحتی آن را درمی‌یابند ولی برای خود فرد قابل دسترس نیست.

وی بیان کرد: منطقه ناشناخته، چیزهایی است که هم برای شما و هم برای دیگران ناشناخته است. شامل آن دسته از خصوصیاتی است که در ضمیر ناخودآگاه خود نقش بسته و عبارتند از توانایی‌های ناشناخته فرد است.

مدرس کارگاه سواد رابطه2 تاکید کرد: مرز صمیمیت در رابطه باید برای هر شخص مشخص شود و به آن احترام بگذارد همچنین فرد باید مهارت جرات مندی و نه گفتن را بیاموزد.

کلید واژه ها: سلسله کارگاه های توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :