دانشجویان فعال جهاد دانشگاهی قم تقدیر شدند

۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۲ کد : ۱۳۹۳۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۷۰۰
نویسنده خبر: علی شریعتی
به مناسبت روز دانشجو، دانشجویان فعال سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قم تقدیر شدند.
دانشجویان فعال جهاد دانشگاهی قم تقدیر شدند

به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، 16آذرماه به عنوان روز دانشجو شناخته می‌شود و این بهانه‌ای بود برای تقدیر از کسانی که یکسال، پرتلاش و با انگیزه جهادی، همراه جهاددانشگاهی شدند و بر همین اساس در گردهمایی دانشجویان فعال سازمان دانشجویان قم، این دانشجویان جهادی مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر محمد حیدری رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با تقدیر از دانشجویان فعال سازمان دانشجویان، عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که با تلاش دانشجویان و دانشگاهیان در ابتدای انقلاب تشکیل شد و وظیفه حفظ شاکله علمی کشور  و توسعه آن را برعهده داشت.

وی افزود: جهاددانشگاهی با اینکه همواره و همیشه حامی و یاری‌رسان دولت‌ها بوده، اما هیچگاه به دولت وابسته نیست و استقلال خود را حفظ کرده است، همین موضوع یک مزیت برای جهاددانشگاهی محسوب می‌شود و دانشجویان برای حضور در نهادی که جهادی به رفع مشکلات می‌پردازد، رغبت پیدا می‌کنند.

رییس جهاددانشگاهی واحداستان قم تصریح کرد: وظیفه جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها، توانمندی دانشجویان و اعتلای فرهنگ و بینش ایشان است و در همین خصوص، فعالیت‌های فرهنگی در اولویت کار جهاد دانشگاهی قرار دارد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با ارائه خدمات در بخش‌های آموزشی و پژوهشی کسب درآمد می‌کند و از این درآمد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود؛ جهاددانشگاهی منابع دولتی ندارد و دانشجویان با تلاش و همت خود به انجام فعالیت در این نهاد می‌پردازند.

حیدری اظهار کرد: شیرینی کار و فعالیت در جهاد دانشگاهی، همان کار جهادی است و باید با امکانات محدود به دنبال انجام کارهای بزرگ و رفع مشکلات کشور باشیم و به عبارت دیگر ما در جهاد دانشگاهی، با سوزن چاه می‌کنیم.

در ادامه این مراسم، علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم به معرفی کلی جهاد دانشگاهی و رسالت‌های آن پرداخت و افزود: جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های آن بسیار متفاوت از کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی است و رسالت این نهاد انقلابی، تربیت دانشجویان انقلابی و توانمند است.

حسینی بیان کرد: جهاد دانشگاهی اکنون با حضور در 6دانشگاه برجسته استان قم، فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به انجام می‌رساند و اکنون حدود 3هزار نفر از دانشجویان استان قم، عضو جهاد دانشگاهی هستند.

وی با تقدیر از زحمات دانشجویان فعال در جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حد بضاعت خود سعی کرده میدان را در اختیار جوانان قرار دهد و با انجام برنامه‌های متعدد، به توانمندی ایشان کمک کند.

در این مراسم فعالین دانشجویی جهاد دانشگاهی در شعب دانشگاهی به معرفی و شرح فعالیت خود پرداختند و همچنین پیشنهادات و راهکارهای خود را برای توسعه فعالیت‌ها ارائه کردند.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد استان قم روز دانشجو


نظر شما :