معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم:

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی مهدویت ۱۵ دی‌ماه است

۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۳۲۹۰ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۹۰
نویسنده خبر: علی شریعتی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی مهدویت را تا ۱۵ دی‌ماه اعلام کرد.
مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی مهدویت ۱۵ دی‌ماه است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی مهدویت، بیان کرد: این جشنواره با همکاری شورای هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مرکز تخصصی مهدویت، دانشگاه‌ها و وزارت علوم و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بحث مهدویت و شناخت ماهیت و ضرورت پاسداشت این رکن اعتقادی و با توجه به نقش مهم فرهنگی و هنر و علمی شدن این دو حوزه با محتوای عمیق و متقن کلامی شیعی، نیاز شدیدی به برگزاری برنامه‌های علمی و فرهنگی و هنری به شکل توأم در فضای علمی کشور احساس می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد کمرنگ شدن برنامه‌های غنی و فاخر در این حوزه بوده‌ایم این حرکت فرهنگی و علمی که با حضور نهادهای کارساز در این حوزه رقم خواهد خورد و گامی جدی در زمینه تولید نظریات جدید در حوزه انتظار و خلق آثار علمی که مبین این اندیشه متعالی است، برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای پر کردن خلأهای موجود در برنامه‌های هنری و ادبی در حوزه مهدویت طراحی شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در حوزه هنری و ادبی میان دانشجویان وجود داشته است، جشنواره ملی مهدویت برای تبیین و ترویج معارف مهدوی در این حوزه ها برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه جشنواره ملی مهدویت در سال‌ جاری در سه بخش برگزار می‌شود، افزود: بخش ادبی شامل شعر، قطعا ادبی، داستان کوتاه، بخش هنری شامل پادکست، عکس با موبایل و یا حرفه‌ای، طراحی گرافیکی و بخش کتابخوانی مربوط به کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» اثر مقام معظم رهبری می‌شود.

وی بیان کرد: محور جشنواره در سال جاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تمدن سازی تحت عنوان «تمدن سازی نوین، آمادگی برای ظهور» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه جشنواره ۱۶ آبان‌ماه افتتاح شده است، افزود: اختتامیه جشنواره ملی مهدویت در اسفندماه برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا ۱۵ دی‌ماه است.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت تصریح کرد: سال گذشته جشنواره ملی مهدویت در زمینه چالش‌های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در پنج بخش برگزار شد و هزار و ۲۸۶ اثر به این جشنواره رسید.

وی گفت: ثبت نام و ارسال عکس‌ها در سایت جشنواره به آدرس www.mahdaviatfest.ir  انجام می‌گیرد.

کلید واژه ها: جشنواره ملی مهدویت خبرگزاری مهر


نظر شما :