آغاز سلسله جلسات "دوشنبه های فیلم و گفتگو"

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۸ کد : ۱۳۱۱۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۹۲۴
نویسنده خبر: علی شریعتی
سلسله جلسات "دوشنبه های فیلم و گفتگو" به همت جهاد دانشگاهی شعبه پردیس فارابی دانشگاه تهران با حضور دانشجویان علاقه‌مند آغاز شد.
آغاز سلسله جلسات "دوشنبه های فیلم و گفتگو"

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دوشنبه های گفتگو با عنوان "چگونه از سینما لذت ببریم؟" به سرفصل هایی چون بررسی سینمای کلاسیک، مدرن و پست مدرن، بررسی و آشنایی با آثار کارگردانان مولف، آشنایی با فرم و محتوا در سینما، اشنایی با چگونگی نگارش و نقد فیلم، اشنایی با نظریات و مکاتب هنری و سینمایی و همچنین شناخت تفاوت های فیلم خوب با فیلم معروف می پردازد.

دبیر جلسات دوشنبه های گفتگو، علیرضا خباززاده با تاکید بر اهمیت سینما در زندگی در اولین جلسه فیلم و گفتگو گفت: باید بدانیم تفاوت است میان فیلم خوب و فیلم معروف و برای فهم یک اثر سینمایی باید از خوبی و بدی گذشت باید به این رسید که اصل چیست. وقتی اصل روشن شد دیگر آدم‌ها متر نیستند و تنها مصداق هستند. وقتی اصل مشخص شود فردی که سینما را دوست دارد به خوبی می تواند بفهمد فیلم خوب کدام فیلم است و یافتن این اصل پیش از هر چیز دیگری در سینمای کلاسیک است. باید برای درک لذتی کامل از سینما در ابتدای امر با سینمای کلاسیک ارتباط برقرار کرد.

وی در ادامه افزود: شعر و دیگر مدیوم های هنری نیز به همین صورت است و اگر فرد هنردوست از کلاسیک ها در ادبیات، نقاشی و... استفاده نکند به خوبی به درک هنر نائل نمی‌آید، امروز ما باید در هنر خود از این پشتوانه کلاسیک استفاده کنیم. سینمای کلاسیک تا امروز زنده بوده است و اینگونه نیست که در دوره‌ای پدید آمده و بعد تمام شده باشد و حالا ما به سراغش برویم.

گفتنی است دومین جلسه سینما و گفتگو دوشنبه‌ی هفته آتی برگزار و در آن پیرامون فیلم سرگیجه اثر آلفرد هیچکاک گفتگو خواهد شد.
 

 

کلید واژه ها: سلسله نشست های دوشنبه های فیلم و گفتگو جهاد دانشگاهی شعبه پردیس فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :