معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد:

برگزاری ۳۱۸ کارگاه آموزشی در مرکز آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۶ کد : ۱۳۰۸۵ فرهنگی آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۸۶
نویسنده خبر: علی شریعتی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم گفت: مرکز آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی، ۳۱۸ کارگاه آموزشی در مدت دو سال گذشته برگزار کرده است.
برگزاری ۳۱۸ کارگاه آموزشی در مرکز آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی روز یکشنبه 19 آبان ماه در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی با فرماندار قم عنوان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی خبرگزاری ایسنا در مسیر جریان سازی خبری در جهت فرهنگ سازی فعالیت‌های خوبی دارد و بخشی از موفقیت‌ها و دستاوردهای استان را پوشش خبری می‌دهد، ایسنای قم 4 و نیم میلیون بازدید کننده در سال قبل داشته و انتظار داریم امسال به بیش از 5 میلیون بازدید برسد.

وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایکنا نیز در جهاد دانشگاهی فعالیت‌های گسترده‌ای در پوشش برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: با نزدیک شدن به انتخابات، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا یکی از ظرفیت‌های مهم در افکار سنجی و رفتار سنجی است که سال گذشته در حوزه انتخابات طرح‌های خوبی انجام دادیم و در حوزه رصد و پیمایش افکار مردم در هر دوره‌ای فعالیت‌هایی داشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به جریان سازی های خبری از سوی معاندین با رصد اوضاع سیاسی قم، می‌توان با افکارسنجی در حوزه انتخابات به کشور خدمت کرد، در این جا گروه‌های پژوهشی نیز در پایش و تحلیل داده‌ها فعالیت دارند.

حسینی گفت: در دانشگاه‌های استان، 7 دفتر فعال داریم و بیش از 3 هزار و 200 دانشجو عضو جهاد جهاد دانشگاهی و بازوان اجرایی این نهاد انقلابی در فعالیت‌های هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون مرکز آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی، 318 کارگاه آموزشی در مدت دو سال گذشته برگزار کرده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم خاطرنشان کرد: از 5 الویت رهبری 4 مورد را پیگیری کرده‌ایم و سال گذشته موضوع خانواده را مورد بررسی و پژوهش قرار داده و امسال نیز دو طرح مبارزه با خشونت و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان را در دست اقدام داریم.

وی تصریح کرد: زمینه‌های خوبی با توجه به فعالیت مرکز مشاوره جهاد در رابطه با آموزش‌های قبل و حین و بعد از ازدواج وجود دارد و می‌توان با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و ارائه مشاوره‌های تخصصی، آمار طلاق را کاهش داد.

حسینی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، طرحی از طرف جهاد دانشگاهی بود که در شورای فرهنگی مصوب شد و 7 نشست بر اساس 7 توصیه رهبری هدف گذاری شد که در این میان با پیشنهاد اعضاء، موضوع عزت ملی و روابط خارجی بر عهده فرمانداری قم نهاده شد.

وی گفت: چندین پیش‌نشست در مورد طرح، برگزار شده و 20 آبان نیز پیش‌نشست سبک زندگی را در حوزه علمیه خواهران برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در مورد مرکز افکار سنجی ایسپا بیان کرد: در این مرکز جامعه آماری و سطح سنی را مشخص می‌کنیم و نمونه‌های آماری را انجام می‌دهیم و به طراحی پرسشنامه بر اساس نظریه‌های اساتید روانشناس و جامعه شناس و حوزه سیاست می‌پردازیم و سپس به تحلیل داده‌ها می‌پردازیم.

وی همچنین یادآور شد: مرکز دانش پژوهی و مطالعات پژوهی 2800 طرح در کشور و 19 طرح در قم انجام داده است که هر یک راهگشای دغدغه‌ها و معضلاتی است.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم افزود: در حوزه آموزش، دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می‌شود که خروجی‌های خوبی دارد.

حسینی بیان کرد: در علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز 18 رشته و 4 مرکز فعال در 9 گروه آموزشی داریم.

وی اظهار کرد: در زمینه آموزش بحث آموزش سمن‌ها و تشکل‌های سیاسی اجتماعی را در دستور کار داریم همچنین آموزش دهیاری‌ها یکی از ظرفیت‌های مهمی است که در جهاد می‌تواند دنبال شود، ما در بخش‌های قم ضعیف تر هستیم و در آموزش و حوزه فرهنگی می‌توانیم خدمات خوبی به بخش‌ها ارائه دهیم.

کلید واژه ها: دیدار فرماندار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) سازمان دانشجویان دوره آموزشی کارگاه آموزشی


نظر شما :