معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم

یک هزار توریست به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم مراجعه کردند

۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۲۶۹۷ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۸۱
نویسنده خبر: علی شریعتی
معاون پژوهش جهاد دانشگاهی قم گفت: در یک سال گذشته یک هزار توریست بین‌المللی برای درمان به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی این استان مراجعه کرده‌اند.
یک هزار توریست به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم مراجعه کردند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور روز  یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: صنعت گردشگری در دنیا جزو یکی از صنایع بسیار مهم است و با توجه به ارزآوری نگاه ویژه‌ای به این صنعت می‌شود.

وی اضافه کرد: استان قم به دلیل موقعیت مذهبی، سالانه پذیرای توریستهای بسیاری از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

وی بیان کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بیش از ۱۵ سال سابقه دارد و خدمات خوبی به مراجعان ارائه می‌دهد و سال گذشته با اخذ مجوز «آی پی دی» گردشگری سلامت را ساماندهی نمودیم تا به‌صورت استاندارد به این موضوع بپردازیم.

ناصرپور افزود: بر اساس این طرح،‌ با رعایت استانداردهای لازم،‌ بخش بین‌المللی مرکز درمان ناباروری راه‌اندازی و مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی در چارچوب خاصی دریافت شد.

وی بابیان این‌که بیماران خارجی بعد از شهروندان قم و استان مرکزی،‌ بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان را شامل می‌شود، ‌افزود: این مراجعان از کشورهایی از جمله عراق، افغانستان،‌ عمان، ‌عربستان، آذربایجان، ‌آلمان،‌ فنلاند و آمریکا به این مرکز مراجعه می‌نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن هزینه درمان بیماران در ایران نسبت به سایر کشورها و به‌ویژه وجهه اسلامی شهر قم، مراجعه‌کنندگان بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم را انتخاب می‌کنند.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی قم با اشاره به این‌که درصد موفقیت در تمام دنیا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است، خاطرنشان کرد: میانگین موفقیت سال گذشته مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، ۴۵ درصد بود که بالاتر از میانگین جهانی  و از دلایل مهمی  جذب بیماران در  این مرکز است.

وی با تاکید بر این‌که در تلاش هستیم فرآیند جذب توریسم را قوی‌تر نماییم، گفت: باید بتوانیم با کشورهایی همچون ترکیه که صنعت فعالی در زمینه توریسم درمانی دارد،‌ رقابت نماییم.

ناصرپور بیان کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم طرحی با عنوان «ساماندهی گردشگری سلامت» را در چارچوب اقتصاد مقاومتی به استانداری ارائه داده  و هدف از این طرح معرفی ظرفیت‌های قم به اتباع کشورهای دیگر است.

وی افزود: قم باید به‌عنوان پایگاه گردشگری سلامت در کشور معرفی شود و تعداد جذب توریسم افزایش یابد.

 

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

کلید واژه ها: معاونت پژوهشی گردشگری سلامت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا"


نظر شما :