هماهنگی جهاد دانشگاهی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای تبیین گام دوم انقلاب

۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۲۲۹۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۴۸
نویسنده خبر: علی شریعتی
جلسه هماهنگی نشست تخصصی معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم در دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.
هماهنگی جهاد دانشگاهی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای تبیین گام دوم انقلاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این جلسه گفت: بیانیه گام دوم نقشه راه چهل سال دوم انقلاب است و از آنجایی که اطاعت از دستور ولایت فقیه واجب است، اجرای آن وظیفه ماست.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی استان قم مصوب شد نسبت به محورهای بیانیه تتبعی انجام شود و مشخص شود کدام نهاد برای انجام هر یک از محورهای هفتگانه مأموریت بیانیه مناسب است. در همین راستا چندین کمیته معین شد و کمیته اخلاق و معنویت بر عهده حوزه علمیه گذاشته شد. 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این جلسه به فرآیند واگذاری کارهای دبیرخانه‌ای بیانیه گام دوم به جهاد دانشگاهی استان قم اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان هیئت اندیشه‌ورز دارد که جهاد دانشگاهی یکی از اعضای این شورا است، طرح اجرای بیانیه گام دوم در این شورا مصوب شد و در شورای فرهنگ عمومی استان قم نیز مطرح گردید و مقرر شد این طرح در استان قم با راهبری جهاد دانشگاهی انجام شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در تکمیل سخنان رئیس واحد گفت: دبیرخانه و کمیته اجرایی در جهاد دانشگاهی تشکیل شده است و هیئت اندیشه‌ورزی در خصوص تبیین، ترویج و اجرا تشکیل دادیم و مهم‌ترین بخش کار، حوزه تبیین است. چون تفسیرهایی روی بیانیه گام دوم گذاشته می‌شود که صحیح نیست. لذا در جلسه فرهنگ عمومی تصویب شد که روی تبیین بیانیه کار شود.

علی حسینی ادامه داد: فرآیند تشکیل پیش‌نشست و نشست‌ها بنای طرح بر این است که ما یک اجماع نخبگانی داشته باشیم، شباهت‌ها و نقیصه‌هایی که در بحث تبیین وجود دارد را از بین نظرات صاحب‌نظران خارج کنیم و این ممکن است در قالب چند پیش‌نشست انجام شود.

وی افزود: نظرات دوستان گرفته می‌شود و در یک پنل تخصصی، اجماعی نخبگانی تشکیل می‌گیرد و نظرات نخبگان به سمع و نظر حاظرین می‌رسد. در نهایت محتوایی که به دست‌ می‌آید ما در تیم هنر و رسانه در جهاد دانشگاهی به صورت جذاب در اختیار عموم و خصوصاً جوانان قرار خواهد گرفت.

حسینی به اجرای 7 توصیه رهبر انقلاب در 7 کمیته اشاره و بیان کرد: برای هر کمیته یک نهاد، یک مسئول کمیته و چند سازمان عضو مرتبط با آن در نظر گرفته ایم، برای مثال در حوزه معنویت و اخلاق برای ارائه پیشنهاد مطالعه‌ کردیم و مراکزی که می‌توانستند اثرگذار باشند را نام بردیم که می‌شود به این مراکز، دستگاه‌هایی را اضافه کرد یا افراد حقیقی را تعیین کرد تا بتوانیم سریع‌تر به جمع‌بندی برسیم.

کلید واژه ها: گام دوم انقلاب اسلامی نشست تخصصی


نظر شما :