دیدار رئیس جهاد دانشگاهی قم با مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری

۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۲۱۷۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۳۴
نویسنده خبر: علی شریعتی
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم به همراه جمعی از معاونین و مدیران روز شنبه ۲۰ مهرماه در ساختمان مرکزی شهرداری قم حضور یافت و با مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری دیدار و گفتگو کرد.
دیدار رئیس جهاد دانشگاهی قم با مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری در این دیدار به تشریح فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی از جمله طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار پرداخت و گفت: در این طرح که با مشارکت معاونت امور بانوان استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، نیرو های کار پس از شناسایی توانمندی هایشان در سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی آموزش های لازم را فرا می‌گیرند و در صورت نیاز و امکان به صاحبان کسب و کار در استان معرفی می‌شوند.

حیدری با بیان این که حکومت چیزی را به جهاد دانشگاهی تکلیف نکرده است گفت: جهاد دانشگاهی مسئولانه مسائل کشور را به دوش می کشد و کار خود را با هدف اعتلای کشور چه در دانشگاه و صنعت و چه در سطح شهر و در میان مردم پیوسته ادامه می دهد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی افزود: جهادگران دانشگاهی استان قم پیوسته به دنبال راهی برای خدمت رسانی به هم شهریان و هم استانیان خود هستند و اگر بتوانند در همکاری با شهرداری قم خدمت جدیدی به مردم خود ارائه کنند خوشحال خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم نیز در این دیدار با مغتنم شمردن حضور مسئولان جهاد دانشگاهی در شهرداری به زمینه های گسترده همکاری های مشترک اشاره کرد و برای برپایی تور آشنایی مسئولین جهاد دانشگاهی با فعالیت های تخصصی شهرداری قم اعلام آمادگی نمود.

مهدی کلانترزاده دانش‌افزایی کارکنان روابط عمومی را امری ضروری دانست، تخصص رسانه‌ای و مرجعیت آموزشی جهاد دانشگاهی را نقطه اتکای روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت روزانه 20 تا 25 خبر در مجموعه شهرداری قم تولید می‌شود اما این اخبار قالب یکسانی دارند بطوری که مخاطب بعد از مطالعه دومین خبر رغبتی برای مطالعه خبر سوم ندارد.

وی گفت: در شش ماه گذشته 20,000 پاسخ به سوالات رسانه ها داده شده است، 24 نفر در اداره ارتباطات مردمی شهرداری 24 ساعته پاسخگوی مردم هستند اما از پرسش ها و پاسخ های ارتباطات مردمی و رسانه ای شهرداری گزارش یا پایشی در دست نیست تا بتوان بر اساس آن برای رفاه بیشتر شهروندان چاره ای اندیشید لذا جهاد دانشگاهی با تخصصی که در حوزه فناوری اطلاعات و افکارسنجی دارد حتما می‌تواند راهگشا باشد.

کلانترزاده هزینه و حساسیت های تبلیغات را معضل دیگر روابط عمومی ها دانست و گفت: هیچ یک خدمات شهرداری نفعی برای خود این نهاد ندارد و منافع حاصل از این خدمات مستقیما به شهروندان می رسد، با این حال روابط عمومی شهرداری برای انتشار اخبار خدمات خود باید به رسانه های استان هزینه بپردازد.

وی افزود: بیش از 300 سازه تبلیغاتی در سطح شهر وجود دارد در حالی که سازمان ها و دستگاه های اجرایی و نهاد های فرهنگی استان هیچ سهمی از این سازه ها ندارند و برای استفاده از این سازه ها باید مبالغ هنگفتی بابت چاپ، نصب و اجاره سازه به کانون های تبلیغاتی بپردازند. در حالی که در صورت اختصاص تعدادی از این سازه ها به مجموعه های اجرایی، فرهنگی، دانشگاهی و تشکیلات مذهبی از جمله آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌توان با مدیریت و کار تیمی اطلاعات و اخبار مورد نیاز را در سطح شهر به آگاهی شهروندان رساند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با مطالعه این طرح و ارائه آن در شورای فرهنگ عمومی می‌تواند نقش موثری در بهینه سازی اطلاع رسانی خدمات خادمین مردم در حوزه های مختلف خدمت رسانی داشته باشد.

مهدی کلانترزاده به لزوم فرهنگ سازی استفاده و مراقبت از وسائل عمومی شهری قبل از نصب اشاره کرد و گفت: مردم خطر پرش از روی موانع وسط خیابان را به جان می‌خرند اما از پل های عابر پیاده استفاده نمی‌کنند. این در حالی است که نصب پله برقی برای برخی پل های عابر پیاده در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار به معرفی فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه معاونت فرهنگی پرداخت و آمادگی این معاونت را برای همکاری با شهرداری قم برای تهیه بولتن های خبری توسط خبرگزاری ایسنا، سنجش رضایتمندی و پایش نظرات شهروندان قمی و دانش افزایی کارکنان اداره کل روابط عمومی این نهاد عمومی اعلام کرد.

علی حسینی در ادامه دومین جشنواره ملی مهدویت را فرصت خوبی برای بروز فرهنگ انتظار در چهره شهر قم دانست و گفت: در صورت موافقت شهرداری بخش طراحی المان های شهری را به جشنواره ملی مهدویت اضافه می کنیم تا معماران و طراحان سراسر کشور ذوق هنری مهدوی خود را به منصه ظهور برسانند.

کلید واژه ها: شهرداری قم ایسپا جشنواره ملی مهدویت


نظر شما :