مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد:

ایجاد هویت مسئولانه در جوانان؛ ماموریت مهم امروز

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۱۰۳۹ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۹۹
نویسنده خبر: علی شریعتی
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: خروجی نشست‌های هیأت اندیشه ورز تبیین بیانیه گام دوم  باید به اثر اجتماعی تبدیل شده و نتایج آن در سطح جامعه نمایان شود.
ایجاد هویت مسئولانه در جوانان؛ ماموریت مهم امروز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استاان قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی در نشست هم‌اندیشی هیأت اندیشه ورز تبیین بیانیه گام دوم که صبح امروز در جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روح جامعی دارد که شامل امیدبخشی به جوانان برای انجام وظایف مهم کشور در آینده است و جهاد دانشگاهی نیز دقیقا در همین زمینه فعالیت دارد، دادن چنین هویتی به جوانان ماموریت مهم امروز است، حتی 20 درصد از جوانان حزب اللهی نیز مفاد بیانیه گام دوم را به شکل کامل مطالعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید کاری را انجام دهد که جوانان حس کنند می توانند در آینده بارهای مهمی را بر عهده بگیرند، در غیر این صورت صرفا مدیریت چند نشست تخصصی در شان جهاد دانشگاهی  و شیوه‌ی مد نظر مقام معظم رهبری نیست، مدلی از این کار توسط سازمان تبلیغات اسلامی در بوشهر انجام شد و حلقه های تخصصی با حضور متخصصان این عرصه برگزار شد و قرار شد که اگر این مدل جواب داد در سراسر کشور دنبال شود.

عزت‌زمانی عنوان کرد: گام بعدی آن است که نسل جوانان پس از فهم این کار، در  صحنه حضور داشته باشند، همین طلبه‌های جوانی که در کمک‌رسانی به مردم در سیل حضور داشتند باید آبادی پل دختر را نیز طی مدت یک سال از حیث مادی و معنوی به دوش بکشند، ولی باید در این زمینه طراحی داشته باشیم و بدین ترتیب می توانیم در آینده حداقل 200 مدیر فعال میدانی داشته باشیم.

 

باید نتایج نشست‌های هم‌اندیشی در جامعه دیده شود

وی ادامه داد: خروجی نشست‌ها باید به اثر اجتماعی تبدیل شده و نتایج آن در سطح جامعه نمایان شود، خروجی، اثر و پیامد مهم‌ترین کاری است که در پس هر فعالیت فرهنگی باید ایجاد شود، نگاه ما این است که می خواهیم مردم و جوانان را همگام گام دوم انقلاب اسلامی کنیم، به عبارت دیگراگر می خواهیم کار اثربخشی در این زمینه انجام دهیم باید به دنبال اثر باشیم تا به جوانان القا کنیم که این گام دوم امیدبخش و اثربخش است، جهاد دانشگاهی نیز باید این روند را در اختیار بگیرند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: نشست های مرتبط به عدالت را به جای دادگستری باید مجموعه های فعال عدالت‌خواه برگزار شود تا محتوای این مباحث را در اختیار جوانان قرار دهند، چرا که بار گام دوم انقلاب اسلامی  روی دوش مردم و جوانان است.

وی ادامه داد: در مدل انتقال مفاهیم به خصوص وقتی می خواهیم از مقام معظم رهبری مباحثی را مطرح کنیم حتما باید سخن ایشان را به شکل دقیق مطرح کنیم نه اینکه به نمایندگی از ایشان سخن بگوییم، اگر به روح بیانیه گام دوم عمل کنیم به ‌نتیجه‎ی مطلوب خواهیم رسید.

 

تجربه موفق فعالیت جهادی

عزت زمانی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی خود نهادی متولد انقلاب است که  توانست با مدل جهادی به موفقیت‌های عالی رسیده و باعث افتخار کشور شود، این نهاد انقلابی توانست درهای بسته‌ای که هیچ کس تصور نمی کرد را با همت و توکل به عنایت خداوند به روی کشور و مردم باز کند، ما نیز می‌توانیم از همین مدل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر مدیران ما به سراغ مردم بروند همه مشکلات حل می شود، اما امروزه مردم را با مدیریت اشتباه خود دچار پارادوکس کرده‌اند، همین همایش‌ها را باید با یک مدل جهادی در دل محلات برگزار کنیم، در زمینه تبلیغ نیز باید فعالیت پژوهشی داشته باشیم که این تبلیغ را اثربخش کند.
 

کلید واژه ها: گام دوم انقلاب اسلامی


نظر شما :