لزوم رسیدن به اجماع نخبگانی برای تبیین بیانیه گام دوم

۰۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۳ کد : ۱۱۰۳۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۹۳
نویسنده خبر: علی شریعتی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: در نشست‌ها و پیش نشست‌های طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال رسیدن به یک مدل اجماع نخبگانی هستیم. 
لزوم رسیدن به اجماع نخبگانی برای تبیین بیانیه گام دوم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی در نشست هیأت اندیشه ورز تبیین بیانیه گام دوم که صبح امروز در جهاد  دانشگاهی قم برگزار شد، گفت: در فاز اول طرح که مرتبط به تبیین مفاد بیانیه گام دوم است باید با یافتن موارد نقیض و شباهت‌های مباحث گام دوم، به یک مدل تبیینی برسیم.

وی  با اشاره به اینکه مدل اجرایی نشست ها، مدل خبرگانی و نخبگانی است، ادامه داد: این بیانیه دارای پنج بخش است که نشست ها نیز بر اساس هفت توصیه ای است که در بخش پنجم بیان شده است، برگزار می‌شود، در این طرح سعی داریم الگو و نقشه راهی در زمینه این بیانیه ارائه کرده و با توجه به ظرفیت های معنوی استان قم نیز سعی داریم حرکت اثربخش و ثمربخشی را با همکاران و مشارکت کنندگان ارایه دهیم. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان پیرامون قالب برگزاری طرح بیان کرد: نشست های تخصصی، کارگاه، همایش و جشنواره قالب های فعالیت در این زمینه است، امروز نیز اولین جلسه هیئت اندیشه ورز برگزار شده که در آینده پیش نشست ها به همراه پنل‌های تخصصی و 7 نشست علمی برگزار خواهد شد،7 نشست با مشارکت و متولی‌گری 7 دستگاه برگزار می شود که در کنار این دستگاه‌ها اشخاص حقیقی که در این زمینه فعالیت کرده‌اند برای فعالیت دعوت می شوند.

وی ادامه داد: تشکیل دبیرخانه و کمیته های اجرایی و آموزش و پشتیبانی، تشکیل هیئت اندیشه ورز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تعیین موضوعات و سرفصل‌ها و تولید محتوا و امور اجرایی نشست‌ها وپیش نشست‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی و... از جمله فعالیت هایی است که در این طرح گنجانده شده است.

حسینی  با اشاره به اینکه ولی نشست های اصلی در دستگاه های اجرایی برگزار می شود، عنوان کرد:  نشست اول در حوزه‌ی پژوهش است که به میزبانی دانشگاه قم برگزار می شود، نشست دوم در عرصه معنویت و اخلاق و با میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران برگزار می شود، نشست سوم در حوزه اقتصاد و به میزبانی سازمان اقتصاد و دارایی برگزار می شود، نشست چهارم در حوزه عدالت و مبارزه با فساد است که با محوریت دادگستری برگزار می شود، نشست در حوزه استقلال و آزادی با میزبانی شهرداری، نشست در حوزه عزت ملی و روابط خارجی به میزبانی شهرداری و نشست سبک زندگی نیز به میزبانی حوزه علمیه خواهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این نشست ها و پیش نشست ها به دنبال رسیدن به یک مدل اجماع نخبگانی هستیم، این نشست ها را با توجه به تصمیم شورای عمومی در فاز تبیینی، برگزار می کنیم و به همین خاطر برنامه های دیگر جهاد دانشگاهی از جمله جشنواره و فعالیت های میدانی و پژوهشی و... در حال حاضر برگزار نخواهد شد.
 

کلید واژه ها: گام دوم انقلاب اسلامی


نظر شما :