سرپرست مرکز معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد:

مدیریت بافت شهری، عامل موثر در جلوگیری از وقوع جرم

۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۰۶۹ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۸۰
سرپرست مرکز معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی قم گفت: مدیریت بافت شهری و توجه به نوع ساخت و ساز در ایجاد امنیت، عامل مهمی در جلوگیری از وقوع جرم است.
مدیریت بافت شهری، عامل موثر در جلوگیری از وقوع جرم
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، سیده شبنم فاطمی امروز دوشنبه 25 تیرماه در سومین نشست از سلسله نشست‌های عش آل محمد(ص) با موضوع "امنیت در بافت شهری / شهرسازی و کاهش جرم" که از سوی جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست ها بازبینی مسائل و مشکلات شهری و سوق دادن مسئولان به سمت و سوی حل مشکلات است.
 
وی تصریح کرد: وقوع جرم علل مختلفی دارد و باید به دنبال راه‌های مختلف در جهت کاهش جرم بود، در این میان معماری و نگاه شهرسازانه می تواند در جلوگیری از وقوع جرم موثر باشد.
 
سرپرست مرکز معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی قم افزود: در واقع مدیریت بافت شهری و توجه به نوع ساخت و ساز در ایجاد امنیت، عامل مهمی در جلوگیری از وقوع جرم است. طراحی محیطی متناسب با شاخصه های ضابطه بند در ارتقای سطح امنیت بافت شهری اثرگذار است.
 
فاطمی با بیان اینکه رویکرد ما یافتن راهبردهای منطقی در طراحی بافت شهری است، گفت: باید با آینده نگری با بسیاری از مسائل در قم مواجه شویم و با توجه به الویت ها و ضرورت ها معضلات را رفع کنیم. این نشست ها تلاش می کند قم را به سمتی سوق دهد که بتوان در مناقشات و گرفتاری ها راهی برای برون رفت بیابد.
 
سرپرست مرکز معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی قم افزود: اساس مشکلات شهر دانش اندک نیست چرا که سطح گسترده‌ای از دانش و علم وجود دارد اما در استفاده از دانش در مواجهه با مسائل کوتاهی می کنیم. این نشست های تخصصی می تواند باور ما را تقویت کند که در این گنگی و ابهام و یاس می توان با رعایت اصول ساده، بخش زیادی از معضلات را از میان برد و امنیت را به بافت های شهری آورد و جرم را کاهش داد.
 
فاطمی عنوان کرد: ما بر اساس آن چه دریافت و ادراک کرده ایم یک قدم برداشته ایم و منتظر هستیم تا شهر هم قدمی بردارد و با کمک و همراهی مسئولان گره های کور را بگشائیم.

نظر شما :