به همت جهاددانشگاهی قم اجرا شد؛
طرح «سنجش میزان رضایت شهروندان از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم»
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، در ابتدای نشست، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح، بیان کرد: این پیمایش با هدف سنجش میزان رضایت شهروندان از چهار حوزه خدماتی شرکت آب و فاضلاب شامل «حوادث آب»، «حوادث فاضلاب»، «خرید انشعاب آب و فاضلاب» و «خدمات پس از فروش» انجام شده است.
وی افزود: در این طرح، ۱۶۰۰ نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال استان قم بهصورت علمی و میدانی مورد پرسش قرار گرفتند و تمامی مراحل از مطالعات اکتشافی، طراحی پرسشنامه، اجرای نظرسنجی، تحلیل دادهها و تدوین گزارش نهایی توسط تیم پژوهشگران و پرسشگران مرکز افکارسنجی ایسپا قم انجام شده است.
حسینی در ادامه ضمن ارائه گزارش یافته های پیمایش مذکور گفت: وضعیت رضایت شهروندان از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قم را در سطح مطلوب و مورد قبول شهروندان می باشد که با بکاربست نتایج این پیمایش و ارتقاء شاخص های رضایت شهروندان، سرمایه اجتماعی شرکت آب و فاضلاب در استان قم رشد یافته و سطح اعتماد عمومی به این شرکت نیز بالا تر خواهد رفت.
در ادامه نشست، مهندس نظرزاده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ضمن قدردانی از اجرای دقیق و علمی این پیمایش توسط جهاددانشگاهی، گفت: نتایج این طرح میتواند نقش مؤثری در ارتقای کیفیت خدمات و بهبود ارتباط با شهروندان ایفا کند.
وی با اشاره به اهمیت استمرار ارزیابیهای علمی در حوزه خدمات عمومی، از جهاددانشگاهی خواست تا با همکاری مدیر و کارشناسان روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، نسبت به تدوین «نظامنامه سنجش میزان رضایت ذینفعان شرکت آب و فاضلاب» اقدام نماید تا پس از نهاییسازی، این نظام نامه از سمت شرکت آب و فاضلاب استان قم به وزارت نیرو پیشنهاد گردد.
شایان ذکر است؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) جهاددانشگاهی از معتبرترین مراکز نظرسنجی و افکارسنجی در ایران می باشد که در حوزه های مختلف اقدام به اجرای طرح های مطالعاتی و پژوهشی می نماید که یافته های این پژوهش ها، نقش زیربنایی و مهمی در سیاستگذاری و برنامه ریزی نهاد ها و دستگاه های اجرایی ایفا می کند.


نظر شما :