لزوم بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در حل ریشه ای مشکلات استان

۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰ کد : ۹۷۰ عمومی
تعداد بازدید:۹۴۶
در دیدار روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جهاددانشگاهی واحد استان قم بر لزوم همکاری و استفاده از ظرفیت های علمی جهاد دانشگاهی برای پرکردن خلأ کلان اندیشی در حل مشکلات استان تاکید شد.
لزوم بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در حل ریشه ای مشکلات استان
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم روز چهارشنبه 30 خرداد ماه با حضور در سازمان مدیریت و برنامه استان با رئیس و معاونین این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
 
مهندس سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در این دیدار با اشاره به فعالیت خوب و موفق جهاد دانشگاهی استان در سال های اخیر گفت: با توجه به مشکلات روزمره و ضروری که در دستور کار مدیران استانی قرار میگیرد به دلیل ضرورت و تسریع در تصمیم گیری، معمولا از کلان اندیشی برای ریشه کنی مشکل و راه حل های علمی قدری فاصله گرفته می شود و حضور حلقه های علمی و اساتید صاحب نظر دانشگاهی در این جلسات می تواند این خلاء را پر نماید، بجاست بستر سازی لازم جهت حضور این تیم های کارشناسی در کارگروه ها و کمیته ها ی استانی فراهم گردد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی قم در این دیدار ضمن بر شمردن برخی از دستاورد های ممتاز این نهاد انقلابی در سال های گذشته و برنامه های منسجمی که جهت شناسایی معضلات و مشکلات قم توسط اساتید و تیم های علمی، مورد بررسی قرار گرفته، به اولویت بندی مباحث پیش روی استان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از مشکلات استان مثل بازسازی بافت فرسوده شهری و ساخت مسکن، بیابان زدایی، توسعه زیارت و زائرین و نیز بررسی مباحث اقلیمی قم، علاوه بر رونق کسب کار و ایجاد اشتغال، در حمایت از کالای ایرانی نیز تاثیر چشمگیری دارد که جهاد دانشگاهی در این مباحث ورود کرده و تحقیقات خوبی را انجام داده و آماده همکاری با ادارات استان می باشد.
 
وی در ادامه افزود: معمولا پس از شناسایی مشکلات با ادارات ذی ربط و مدیران استانی نشست هایی به منظور طرح موضوع و ارائه راه حل ها صورت می پذیرید ولی متاسفانه به دلیل نبود اهرم و ضمانت اجرائی و تفاوت دیدگاه آن مجموعه در حل مشکل، کار نیمه کاره رها می شود، که رفع این معضل مستلزم ورود دستگاه های نظارتی و ستادی مثل استانداری و سازمان مدریت و برنامه ریزی می باشد .
 
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت با توجه به سرعت روز افزون توسعه شهری در استان قم، متاسفانه شاهد مشکلات و معضلات جدیدی هستیم که قبلا برای آنها در برنامه توسعه شهری تدابیر لازم اندیشیده نشده و امروز با آنها مواجه شده ایم. مشکلاتی مثل آلودگی هوا، ریز گردها، تغییر بافت شهری که با اقلیم قم سازگاری ندارد، پدیده خشک سالی و کم آبی که با رشد شهر نشینی و مهاجرت به قم، این استان را دچار مشکل کرده است؛ همه اینها لزوم ورود جامعه دانشگاهی و اساتید برای حل این بحران ها ضروری می کند .
 
رضوی در پایان این جلسه ابراز آمادگی کرد تا برخی از مباحث طرح شده در این جلسه را برای همفکری و تبادل نظر بین مدیران استان و اساتید جهاد دانشگاهی در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح کند.
 

نظر شما :