بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم از مرکز آموزش های ازدواج جهاددانشگاهی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۰ کد : ۹۳۸ آموزشی
تعداد بازدید:۱۳۷۳
حجت الاسلام و المسلمین یزدی به همراه جمعی از مدیران دادگستری استان، صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه از مرکز آموزش های ازدواج جهاددانشگاهی واحد استان قم بازدید و با مدیران این واحد دیدار و گفتگو کرد.
بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم از مرکز آموزش های ازدواج جهاددانشگاهی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، کلیه مراحل فرایند اجرایی "طرح تقویم زندگی ما" از بدو ورود زوجین تا پنج سال پس از گذشت زندگی مشترک در این دیدار شرح داده شد و به تایید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم رسید.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در این دیدار با ابراز خرسندی از آماده سازی فضای فیزیکی متناسب با اجرای دوره های مشاوره خانواده در مرکز آموزش های ازدواج جهاددانشگاهی گفت: زمینه های همکاری گسترده ای با جهاددانشگاهی داریم و امیدواریم شاهد تجمیع تمامی دوره های مرتبط با ازدواج در این مرکز باشیم.
 
حجت الاسلام یزدی به توانمندی، ظرفیت بالا و سابقه درخشان جهاددانشگاهی در اجرای دوره های مشاوره ای و سبک زندگی اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند علاوه بر طرح تقویم زندگی ما و آموزش زوجین جوان، به آموزش های پس از طلاق و رجوع زوجین نیز بپردازد.
 
سعید کاویانی، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت هدفمندی آموزش های خانواده در جهاددانشگاهی گفت: در ارائه سرفصل های آموزشی خانواده باید به پیشینه آموزشی افراد توجه شود تا از تکرار مکررات و اتلاف وقت فراگیران این دوره ها پرهیز شود.
 
رئیس جهاددانشگاهی استان قم در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به همکاری گسترده جهاددانشگاهی با سازمان های مرتبط با ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: در این راه با استعانت از خداوند متعال و با همکاری سازمان ها و نهاد های استان گام برمیداریم و با تشکیل کمیته های تخصصی و برگزاری نشست های علمی در استان به استحکام و نحوه دستیابی خانواده به حس خوشبختی کمک خواهیم کرد.
 
دکتر محمد حیدری افزود: جهاددانشگاهی قم با بهره مندی از آزمایشگاه های تشخیص طبی و جنین شناسی توانایی ارائه کلیه خدمات مشاوره ای به زوجین را دارد و می‌تواند تمام مراحل مشاوره ازدواج و باروری خانواده بدون ارجاع به مراکز دیگر به انجام رساند.
 
حبیبی معاون آموزشی جهاددانشگاهی قم نیز در این دیدار به ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی ساختمان مرکز آموزشی و طرح تقویم زندگی ما پرداخت و گفت: مرکز آموزش های ازدواج جهاددانشگاهی در سه طبقه مجزا و در سه کاربری آموزشی، اداری و مشاوره ای طراحی و قابل بهره برداری است.
 
وی با اشاره به تدوین دقیق طرح تقویم زندگی ما افزود: یکی از معضلات در زندگی زوجین بی‌کاری و اشتغال است و در این مرکز دوره های اشتغال محور و مرتبط با کارآفرینی برای علاقه مندان و خانواده های مراجعه کننده تدوین و آماده برگزاری است.
 
حبیبی همچنین به تفاوت های مرکز مشاوره ازدواج جهاددانشگاهی با دیگر مراکز استان پرداخت و گفت: مراکز مشاوره ای سطح استان عموما بصورت تک محوری فعالیت میکنند و این در حالی است که مرکز مشاوره ازدواج جهاددانشگاهی در محورهای آموزشی، مشاوره ای، فرهنگی و پژوهشی به ارائه خدمت به همشهریان می‌پردازد.
 
گفتنی است مرکز مشاوره ازدواج جهاددانشگاهی استان قم نبش کوچه 49 خیابان 19دی شهر قم واقع است و آماده ارائه خدمات آموزشی به همشهریان گرامی است.
 

نظر شما :