علمی و کاربردی جهاددانشگاهی قم آماده پذیرش و حمایت از تحصیل کم‌توانان و ناتوانان جسمی و حرکتی

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۹۱۹ آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۳۰
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان قم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم از ظرفیت مناسبی جهت ارایه آموزش های تخصصی برای ارتقا و توان افزایی اقشار خاص جامعه بهره مند است.
علمی و کاربردی جهاددانشگاهی قم آماده پذیرش و حمایت از تحصیل کم‌توانان و ناتوانان جسمی و حرکتی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، مهندس سیده شبنم فاطمی امروز در دیدار رئیس این واحد با دکتر سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در این دانشگاه سعی می شود که رشته هایی که منجر به شغل برای مدد جویان و اعضای تحت پوشش بهزیستی است ایجاد شود؛ ماهیت رشته‎هایی که در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی وجود دارد بر حسب نیازهای جدی در عرصه اشتغالزایی در جامعه و... وضع شده است.
 
وی تصریح کرد: در این عرصه نیازمند یک نیازسنجی گسترده در بین طیف های خاص مشمولان طرح های مختلف بهزیستی هستیم که امیدواریم بتوانیم در این عرصه نیز فعالیت ماندگاری را رقم بزنیم.
 
سرپرست مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی جهاددانشگاهی قم گفت: مرکز مطالعات معماری جهاددانشگاهی واحد استان قم باز تاسیس شده است و به دنبال نگاهی عمیق و ریشه ای در زمینه بافت شهری شهر عش آل محمد(ص) است؛ به این معنی که باید شهر عش آل محمد(ص) در تراز این فرمایش ائمه(ع) باشد؛ یعنی بافت شهری و نوع شهرسازی و تکریم اقشار مختلف باید در این مسیر توسعه یابد.
 
وی با اشاره به طرح عش آل محمد(ص) اظهارکرد: در این زمینه نشست هایی به منظور حرکت در مسیر تعالی شهر قم به همت جهاددانشگاهی از نیمه اردیبهتشت ماه آغاز می شود که در آن نهادهای مختلف استان با توجه به موقعیت و ارتباط خود در آن موضوع خاص در این نشست ها حضور می یابند.
 
وی گفت: در این عرصه نیز باید حقوق معلولان و بافت حساس و آسیب پذیر جامعه در شهرسازی در حوزه های حمل و نقل و خدمت رسانی به خوبی در این شهر رعایت شود و در این قالب آماده اجرای نشست های تخصصی و پروژه های علمی و فنی و مطالعاتی و نظرسنجی و.. هستیم.
 
وی گفت: در این عرصه می توان در قالب طرح عش آل محمد نشست های تخصصی را در زمینه آسیب شناسی و راه های حل مناسب سازی سطوح مختلف شهرسازی ویژه اقشار جامعه به خصوص معلولان برگزار کرد تا کمک مهمی به سرعت یافتن پروژه های مناسب سازی در شهر نماییم.

نظر شما :