طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در قم کلید خورد

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۲ کد : ۸۸۸۹ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۴۷۲
نویسنده خبر: علی شریعتی
طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی، با مشارکت جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور بانوان استانداری قم در قم کلید خورد.
طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در قم کلید خورد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در نشستی با حضور مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افسانه زمانی مهر معاون دفتر امور بانوان استانداری قم و دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانواره مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی در قم فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد.

در ابتدای این نشست، امیرحسین استقلال مجری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواره مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی گفت: این طرح در قالب همکاری و هم افزایی با طرح های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حل مشکلات اقتصادی بانوان سرپرست خانوار انجام می شود.

وی افزود: جامعه هدف این طرح، زنان سرپرست خانواده هستند و کارفرمای ما نیز معاونت امور زنان و خانواده استانداری، تحت نظارت و اشراف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: دولت به این نتیجه رسیده است که پس از سالها پرداخت وام و صدور مجوز، اشتغال زیادی از این روش ایجاد نشده است و لازم است نهادی خارج از دولت تسهیلگر ایجاد اشتغال باشد؛ از این رو طرح را از سال گذشته با مشارکت موثر جهاددانشگاهی در 9 استان اجرا نمود که با توفیق بسیار زیاد این طرح، امسال طرح به 24 استان، از جمله قم گسترش داده شد.

استقلال تصریح کرد:  در این طرح با معرفی زنان واجد شرایط از سمت دفتر اموربانوان ، مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده و شناسایی و مصاحبه و تعیین خوشه ها و رشته هایی که مورد حمایت هستند انجام می شود.

وی گفت: پشتیبان های طرح هم شامل سایت های فروش و شرکت های و فعالان عرصه های مختلف کاری و شغلی هستند که به این افراد برای حضور فعال در چرخه تولید کشور کمک می کنند.

وی عنوان کرد: نقش جهاددانشگاهی در این میانه، نقشی تسهیل گرانه است که حلقه مفقوده طرح های ناکارآمد گذشته بود.

کلید واژه ها: سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار


نظر شما :