رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم:

همکاری با پردیس فارابی دانشگاه تهران لذت بخش است

۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۱ کد : ۸۵۴۹ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۹۷
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در خصوص فعالیت های فرهنگی این نهاد انقلابی در دانشگاه های استان گفت: در هر دانشگاه با توجه به محیط و شرایط موجود، فعالیت و برنامه های مخصوص همان دانشگاه انجام می شود.
همکاری با پردیس فارابی دانشگاه تهران لذت بخش است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری طی دیدار و گفت و گو با محمدرضایی رئیس دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی به ایفای نقش می پردازد.

حیدری با اشاره به اینکه جهاد مشمول بودجه های دولتی نیست، عنوان کرد: کارکنان جهاد صرفا با فعالیت های خود برای کشور تولید درآمد می کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اینکه فعالیت در دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران به دلیل وجود هماهنگی و همکاری بالا لذت بخش تر است، افزود: این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها دارای امکانات بیشتری برای انجام فعالیت های فرهنگی است که همین امر سبب تشویق دانشجویان به امور فرهنگی می شود.

وی در خصوص فعالیت های پژوهشی اعلام آمادگی کرد و گفت: جهاد برای انجام طرح های پژوهشی از جمله پروژه های اعضاء هیئت علمی آماده ی همکاری و کمک رسانی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی هرگز از چارچوب های خود خارج نمی شود، عنوان کرد: جهاد تنها نهاد دانشگاهی است که با وجود تنوع افکار و سلایق هرگز از اصول مذهبی خارج نمی شود.

حیدری در انتها ضمن تشکر از ریاست پردیس فارابی دانشگاه تهران برای همکاری با جهاد دانشگاهی در خصوص عملی شدن طرح های علمی و فرهنگی، برای انجام سایر طرح های دانشگاهی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این دیدار علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف جهاد، تیم های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی گرد هم آمده اند که در حال حاضر7 تیم در پردیس فارابی دانشگاه تهران مشغول فعالیت هستند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه سعی جهاد دانشگاهی برآن است که در طول چهار سال تحصیل دانشجویان 43 مهارت به ایشان آموزش داده شود، افزود: کسب این مهارت ها برای تمام دانشجویان ضروری است.

وی در ادامه افزود: تا کنون 20 کارگاه مهارتی در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شده است که دستاورد بزرگی برای دانشجویان است.

حسینی در خصوص انجام دوره های خبرنگاری عنوان کرد: این دوره ها در دانشگاه پردیس انجام شده که ماحصل آن جذب خبرنگاران برای خبرگزاری ایسنا بوده است.

حسینی همچنین در خصوص فعالیت های گردشگری جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: دوره های مختلفی از جمله کوه نوردی، کویر گردی و سفرهای علمی در دانشگاه پردیس فارابی صورت گرفته است.

وی در خصوص مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه فارابی عنوان کرد: این مسابقات که با استقبال دانشجویان همراه بود زمینه سازی برای کرسی های آزد اندیشی است.

  حسینی در ادامه از تخفیف ویژه دانشجویان برای حضور در مراکز فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: با ایجاد باشگاه دانشجویی به پویایی فضای دانشگاه کمک خواهد شد.

ناصر پور سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این جلسه عنوان کرد: جهاد دانشگاهی دارای رسالت پژوهشی است که منجر به خدمات گردد.

وی با اشاره به فعالیت های تخصصی مرکز درمان ناباروری عنوان کرد: آمار موفقیت این مرکز در سطح جهانی مطرح است که این پدیده نقطه قوت پژوهش استان قم است.

ناصرپور ضمن اشاره به مرکز آی تی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: هدف مرکز پژوهشی صرفا تحقیق نیست بلکه خدمت رسانی  به مردم است.

در انتهای این دیدار محمدرضایی رئیس دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران عنوان کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت بالایی برای انجام امور علمی و فرهنگی دارد که باید در دانشگاه از آن استفاده  کرد.

وی در خصوص طرح باشگاه دانشجویی عنوان کرد: این امر به توانمند سازی دانشجویان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

محمدرضایی ضمن تشکر از حضور اعضاء جهاد دانشگاهی، برای انجام امور فرهنگی و علمی مشترک اعلام آمادگی کرد.


 

کلید واژه ها: دیدار پردیس فارابی دانشگاه تهران جهاد دانشگاهی شعبه پردیس فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :

مجتبی رحیمی ۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۹
خوشحال میشیم به وبسایت حوزه انجمن های علمی و کانون های فرهنگی پردیس فارابی دانشگاه تهران هم سر بزنید www.utnet.ir