بازدید مدیر کل اموزش و پرورش استان از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم

۲۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۰ کد : ۷۶۷۹۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۹
دکتر علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم استان قم بازدید کرد.
بازدید مدیر کل اموزش و پرورش استان از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، در این دیدار که امروز یکشنبه 29 مهر ماه صورت پذیرفت، لیلا ناصر پور، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و در حال انجام در  مرکز  معاونت پژوهش جهاددانشگاهی استان قم و مرکز درمان ناباروری آن پرداخت.

وی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددنشگاهای استان قم مراجعه کنندگان و بیمارانی از سرتاسر کشور و حتی خارج از کشور دارد و این حجم از مراجعات به دلیل اطمینانی است که از رعایت موازین شرعی، اخلاقی و اسلامی در این مرکز وجود دارد.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان قم افزود: در حال حاضر آمار موفقیت در درمان ناباروی در دنیا بین 25 تا 30 درصد است، ولی آمار موفقیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در سال گذشته 35 درصد بوده و این آمار با این حجم از مراجعات صورت گرفته بسیار خوب است.

ناصر پور در ادامه تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی ناباروری مربوط به  سبک زندگی  غلط رایج در جامعه است، غذاهایی که مصرف می شود و حتی چاقی افراد  که بعضاً درمدارس و دانش آموزان نیز مشاهده می شود و به صورت مستقیم در آینده آنها تاثیر گزار خواهد شد،از عوامل دیگر ناباروری است و این موضوع  جدیدت بیشتر آموزش و پرورش را  در امر ورزش دانش آموزان می طلبد.

 در ادامه دکتر علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم  ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان قم، بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر مدیران و دانش آموزان با این مرکز و فعالیتهای در حال انجام در آن  تاکید کرد و گفت :کارهای بسیار بزرگ و  قابل افتخاری در این مرکز صورت پذیرفته است. یکی از نکاتی که همواره به همکاران و مدیران مدارس  و به روسای نواحی مناطق یاد آوری می شود، خروج دانش آموزان از فضای بسته مدرسه است.دیدن این کارهای فاخر برای هویت بخشی به دانش آموزان بسیار موثر است، اینکه دانش آموز ببیند چه پیشرفت هایی در حوزه ژنتیک  در حال انجام است و آن هم توسط جوانهای همین جامعه، واقعاً  باعث مباهات است.

وی در ادامه گفت: خدمات بزرگی در راستای اهداف نظام تحت عنوان جوانی جمعیت در این مرکز در حال انجام است و این اجرای امر جهت گسترش فعالیت ها و افزایش خدمات فضای بزرگتری را می طلب، که انشالله با همکاری مسئولین این امر صورت پذیرد.

رحیمی افزود: مدیران پژوهشی و پژوهش سراها در حوزه های مختلف همچون زیست شناسی باید بدانند چنین مرکزی در استان فعال است، کارهای بزرگی در آن در حال انجام است و با همه اینها آشنا شودند، مدیران میتوانند دانش آموزان را در قالب گروههایی به این مرکز  بیاورند، برخی از دانش آموزان خودشان ایده دارند و بازدید از مراکز این چنینی در دانش آموزان این خودباروی را ایجاد می کند که می توان در همین کشور با همین امکانات کارهای خوبی انجام داد.

وی در پایان سخنان خود  ابراز آمادگی کرد که با تنظیم و عقد تفاهم نامه بین دو دستگاه جهاددانشگاهی و آموزش پرورش، گامهای خوبی در جهت گسترش همکاری ها در تمامی حوزه های آموزشی، پژوهش و فرهنگی برداشته شود و طرفین علی الخصوص دانش آموزان استان از اجرایی شدن آن منتفع شوند.

در ادامه علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: در حوزه پژوهش های دانش آموزی فعالیتهای گسترده ای می توان انجام داد واین فضا و زیر ساخت در جهاددانشگاهی وجود دارد همچنین از ظرفیت مربیان بهداشت می توان در موضوعات بهداشت زنان و دختران در دبیرستان ها با همکاری جهاددانشگاهی بهره برد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: با توجه به فعالیت بخش انتشارات جهاددانشگاهی، این آمادگی وجود دارد در حوزه های مختلف، پژوهشهای فرهنگیان استان با استفاده از این ظرفیت جهاددانشگاهی، در قالب کتاب منشتر شود و در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد.

حسینی در ادامه گفت: یکی از مباحثی که می تواند در امر کیفت بخشی آموزش در حوزه های مختلفت در مدارس موثر باشد، بحث سنجش و نگرش است که این موضوع در حال حاضر در دانشگاه های سطح استان در حال انجام  است و نتایج خوبی از انجام این طرح تاکنون حاصل شده است.ما می توانیم با پیاده سازی این طرح، نگرش دانش آموزان را در حوزه های مختلف بسنجیم و از خروجی های حاصل از آن می توانیم در تصمیم گیری های آینده برای خود دانش آموزان بهره ببریم.

در ادامه یاسر شریفی سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی استان قم گفت: معاونت آموزش جهاددانشگاهی در هفت کارگروه و 2 مرکز در سطح استان در حالا فعالیت است و دوره های تخصصی و مهارتی را برگزار می کند و در حوزه های فنی و مهندسی و علوم انسانی با دستگاه های اجرائی استان زیر نظر سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان در حال همکاری است.

شریفی افزود: یکی از کارگروه هایی که جدیداً در این معاونت شروع به فعالیت نموده و تا کنون کارهای خوبی  هم در آن صورت پذیرفته، کار گروه هوش مصنوعی است.در همین راستا دپارتمانی تشکیل شد و اعضای آن مشخصص شدند و تا به امرورز پنج ورشکاپ به صورت رایگان در سطح استان در همین حوزه برگزار شده است و 18 دوره نیز با همین موضوع تدوین شده است. با توجه به اینکه فعالیتهای علمی در تمامی حوزه در حال حرکت به سمت و سوی هوش مصنوعی است، ظرفیت خوبی در جهاددانشگاهی وجود دارد که دانش آموزان از این مهارت ها بهره مند شوند و این آمادگی در جهاددانشگاهی و معاونت آموزش و کارآفرینی این نهاد انقلابی وجود دارد که با عقد تفاهم نامه این فعالیت ها هر چه زودتر زودتر اجرائی گردد.

شریفی همچنین با اشاره به فعالیت های صورت گر فته در مرکز آزمون جهاددانشگاهی و برگزاری آزمونهای  گذشته اداره آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی،  اعلام آمادگی کرد در آزمون های آتی نیز این همکاری ها انشالله ادامه یابد.

 

کلید واژه ها: علیرضا رحیمی اداره کل آموزش و پرورش استان قم مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم


نظر شما :