رئیس جهاددانشگاهی استان قم:

جهاددانشگاهی استان قم باید در تمام حوزه های هوش مصنوعی حرف گزین را در استان قم بزند

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۸ کد : ۷۶۳۷۳ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۴
دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم در جلسه با اعضاء دپارتمان هوش مصنوعی معاون آموزش و کارآفرینی گفت: جهاددانشگاهی استان قم باید در تمام حوزه های هوش مصنوعی حرف گزین را در استان بزند.
جهاددانشگاهی استان قم باید در تمام حوزه های هوش مصنوعی حرف گزین را در استان قم  بزند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، اعضاء دپارتمان هوش مصنوعی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی  امروز سه شنبه 17 مهر ماه با حضور در ساختمان ستادی این واحد با دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان  دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار وحید غفاریان، مدیر دپارتمان تخصصی هوش مصنوعی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و اقدامات آتی دپارتمان هوش مصنوعی گفت: 3 هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راه اندازی این دپارتمان دنبال شده است.
وی گفت: از زمان راه اندازی دپارتمان سه کارگاه به صورت رایگان در حوزه گرافیک و هنر  برای عموم برگزار شد و استقبال بسیار خوبی هم  از این کارگاه ها صورت پذیرفت.
غفاریان افزود: یکی از برنامه های آینده دپارتمان هوش مصنوعی ایجاد هیات علمی هوش مصنوعی است و این ضرورت احساس شد، تغییراتی در برنامه ها و دوره های فعال ایجاد شود و دوره ها به سمت سوی هوش مصنوعی سوق پیدا کند  و در همین راستا برنامه ریزی های جهت برگزاری مسابقات  و سمینارهای علمی در حال انجام است.
وی ادامه داد: در حوزه کودک و نوجوان سعی شده دوره های  مورد نیاز برای این گروه برنامه ریزی و اجرا شود  و از بسترهایی از هوش مصنوعی  برای این رده سنی استفاده شود که  مناسب و کم خطر باشد.
دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم در این دیدار با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب جهت ورود به حوزه هوش مصنوعی گفت:  کارهای خوبی تا کنون صورت گرفته است ولی انتظارات بیشتر است، جهاددانشگاهی استان قم  در تمام حوزه های هوش مصنوعی باید حرف گزین را در استان بزند و جهاددانشگاهی استان قم به عنوان مرجعی در استان در حوزه هوش مصنوعی باشد شناخته شود.
وی گفت: دغدغه ها و نیازمندی های دوستان شنیده شد، انشالله امکانات زیر ساختی مورد نیاز جهت گسترش کار فراهم می شود و کارها در این حوزه با دقت و سرعت عمل بیشتری انجام شود و خروجی ها محسوس شود.
دکتر حیاتی افزود: برگزاری دوره های توانمندسازی برای اعضاء دپارتمان باید در اولویت کارها قرار بگیرد و در این مسیر از ظرفیت اساتید خبره استان در این حوزه استفاده شود، همچنین جهت بهبود فعالیت ها، طراحی دوره های جدید اگر نیاز است بازدید ها و اردوهایی برنامه ریزی و اجرا شود  و از تجربه های استان ها دیگر و حتی سازمان دیگر فعال در این حوزه استفاده شود.
رئیس جهاددانشگاهی  استان قم در پایان گفت: باید لیست سازمان های فعال استان در حوزه هوش مصنوعی استخراج شود و از وضع موجود استان در این حوزه اطلاعات لازم  را کسب کنیم و برنامه ریزی های خود را بر اساس وضع موجود انجام دهیم،  همچنین جهت کسب تجربه در دوره های که دستگاه ها برگزار می کنند شرکت کنیم.

 

کلید واژه ها: هوش مصنوعی دپارتمان


نظر شما :