دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان قم با تولیت محترم حضرت معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۳ کد : ۷۱۲۸۱ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۶
دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت محترم حرم حضرت معصومه (س) دیدار کرد.
دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان قم با تولیت محترم حضرت معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها امروز یکشنبه 23 اردیبهشت دکتر حامد حیاتی با حضور در دفتر تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با آیت الله سیدمحمد سعیدی دیدار و گفتگو کرد.
حیاتی در این دیدار با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است، بیان کرد: یکی از فقرات موردنظر مقام معظم رهبری درباره این نهاد انقلابی آن است که «به جهاد دانشگاهی امید دارم» و در راستای این سخن مقام معظم رهبری اقدام به فعالیت‌های قرآنی ویژه پیشکسوتان قرآنی استان کردیم.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مختلف قرآنی بهانه‌ای برای جریان‌سازی قرآن و ورود مضامین قرآنی به بطن زندگی مردم به‌ویژه ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان است، افزود: جریان‌سازی مفاهیم والای قرآنی در جامعه و بطن زندگی مردم نیازمند معرفی و تکریم پیشکشوتان و مفاخر این عرصه است و جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی انقلابی که در قالب خبرگزاری ایکنا در پی تبیین آموزه‌های قرآنی است، در این عرصه پیشرو و پیشگام بوده است
آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت، بیان کرد:  کرامت را به درجه کف و نازل اگر تشبیه کنیم مانند یک سخنرانی است که قصد سخنرانی دارد، سخنران هنگام سخنرانی، کلمات و مفاهیمی را که بیان می‌کند پیش‌تر نوشته است، سپس مرور می‌کند و این سخنرانی را به یک معنا حفظ می‌کند تا عبارت نامناسبی نگوید سپس مستمعین و مخاطبین را در نظر می‌گیرد که سخنان او با مخاطبان همخوانی داشته باشد و درنهایت به دنبال انتقال مطالب خویش به مستمعین است. این کلام باید برای مردم مناسب باشد به گونه‌ای که از سخنان او نتیجه‌ای بگیرند و در درجه‌ای بالاتر باید اخلاص داشته باشد درواقع اگر کلام خوب را برگزیند و برای خدا آن را بیان کند یعنی در سخنرانی‌اش اخلاص دارد.
سعیدی اظهار کرد: دروغ سخنران هنگام سخنرانی در عدم تناسب قول با قلب او هویدا می‌شود، اگر قاری قرآن را در قامت مثال سخنران ملاحظه کنیم باید نکاتی را در نظر بگیرند. از نکات مهم در قرائت قرآن توسط قاری قرآن در یک محفل قرآنی آن است که ابتدا آیات را انتخاب کرده، سپس بر آیات اعتقاد داشته باشند،به درک مفهوم آیات رسیده باشند و سپس به‌گونه‌ای تلاوت کند تا قلوب مستمعین را تکان بدهد.

کلید واژه ها: تولیت حرم حضرت معصومه آیت الله سعیدی دکتر حامد حیاتی


نظر شما :