مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی قم برگزار شد

۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۲ کد : ۶۸۹۸۸ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۸
مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی قم با حضور حسن فارسی، قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی کشور؛ صالحی نژاد، مدیر کل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی و رازانی سرپرست اداره کل امور واحدهای جهاددانشگاهی کشور امروز ۵ اسفندماه در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی قم با حضور حسن فارسی، قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی کشور؛ صالحی نژاد، مدیر کل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی و رازانی سرپرست اداره کل امور واحدهای جهاددانشگاهی کشور امروز ۵ اسفندماه در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمدحیدری ، رئیس سابق جهاددانشگاهی ضمن تشکر از مسئولان جهاددانشگاهی  کشور و کارکنان جهاددانشگاهی برای برگزاری این جلسه، اظهار کرد: روز میلاد امام زمان جدایی از روز جشن یک فرهنگ است و تمام عالم و خرده‌ فرهنگ های مختلف اعتقادی به ناجی دارند و فقط اختصاص به شیعه ندارد ولی متعالی‌ترین تفکر برای مذهب اصیل شیعه است.
وی با اشاره به اینکه انسان در کار خطا و کم کاری دارد ولی باید همیشه تلاش کند تا نام نیک از او باقی بماند، ادامه داد: یکی از پیروان امام صادق می‌گوید: برای دیدن یکی از دوستانم ۷۰ روز سفر کروم تا او را ببینم امام صادق(ع) می‌فرماید: اگر ۷۰ سال هم راه می رفتی کار خوبی انجام دادی.
حیدری بیان کرد: دوستی و محبت در محل کار باید یکی از اصول کاری مدیران دستگاه ها و ادارات باشد. بنده در این مدت اندک ملاحظه کردم که رئیس جدید جهاددانشگاهی همت والایی در پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی قم دارند.
رئیس سابق جهاددانشگاهی قم تصریح کرد: همه جهادگران جهاددانشگاهی قم باید برای پیشبرد اهداف این واحد با خدمت معنوی، همدلی و هم افزایی گام بردارند. زمان هر مدیریتی سپری می‌شود  و باید هر مدیری در زمان اندکی که خدا به او عنایت کرده برای پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی تلاش کند.
حسن فارسی، قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی کشور نیز در ادامه ضمن تبریک سالروز میلاد امام زمان(عج)، اظهار کرد: دکتر حیدری در دفتر مرکزی و در واحد قم تلاش زیادی کردند، ایشان نماد فرهنگ جهادی هستند و در هر عرصه‌ای قرار گرفتند تلاش بسیاری زیادی کرده و صادق و وفادار بودند؛ زیرکی و سیاست در فرهنگ قرآنی همان صداقت است که این رفتار همیشه در رئیس سابق جهاددانشگاهی قم مشاهده شده است.
وی با اشاره به اینکه دکتر حیاتی رئیس جهاددانشگاهی قم نیز دارای روحیه جهادی و اخلاق مدار هستند، ادامه داد: جهاددانشگاهی نهاد انقلابی  گفت‌وگو محور است و آنچه در جهاددانشگاهی شکل گرفته حاصل تلاش‌ واحدهای استانی جهاددانشگاهی است.
قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی کشور افزود:جهاددانشگاهی مجموعه‌ای از ظرفیت های آموزشی پژوهشی و رسانه ای است؛ کارکنان جهاددانشگاهی متعهد، خلاق و نو آور هستند و به این به دلیل زیست بوم جهاددانشگاهی است که کارکنان این نهاد به بلوغ مدیریتی می‌رسند.
فارسی با اشاره به اینکه هم افزایی یکی از اصول جهاددانشگاهی است و باید هم افزایی مبتنی برا اراده اعضای واحدهای استانی است، بیان کرد: هم افزایی در مجموعه جهاددانشگاهی از گذشته وجود داشته و امیدواریم بیش از پیش تقویت شود؛ استان قم یک استان ویژه و خاص است و جهاددانشگاهی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی که این انقلاب ریشه‌اش از قم بوده، پس طبیعتا از جهاددانشگاهی قم می‌رود که با استفاده از بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های جهاددانشگاهی در سپهر فرهنگی و آموزشی بدرخشد و اتاق فکر پژوهش فرهنگ و آموزش استان و الگوی سایر واحدهای استانی جهاددانشگاهی باشد.
وی با اشاره به اینکه دکتر حیاتی باید در تقویت هرم نیروی انسانی قم اهتمام بورزند، گفت: در برنامه هفتم توسعه اشاره شده که جهاددانشگاهی در رفع گلوگاه‌های علمی و فناورانه کنار دولت باشد و جهاددانشگاهی برای دولت و دستگاه‌های اجرایی استانی در مسائل مختلف گره گشایی کند.
فارسی اضافه کرد: باید به استفاده بهینه از منابع مالی موجود توجه داشته باشیم و منابع پایدار جدید ایجاد شود تا شاهد پیشرفت مالی بیشتر در جهاد قم باشیم.
وی با اشاره به اینکه گفت‌وگوی احترام آمیز همراه با کرامت باید مشی مدیران جهاددانشگاهی باشد چرا کوچک‌ترین شکاف در واحدهای استانی سبب زوال و کاهش اثربخشی آن واحد می‌شود، تصریح کرد: باید کاری کنیم که در استان نگاه عزتمندانه و هویت دار به جهاددانشگاهی داشته باشند.
قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت : انتخابات نماد مردم سالاری دینی یکی از راه‌های مشارکت سیاسی است  و با انتخاب اصلح سبب شویم تا نقاط ضعف گذشته رفع شده و نقاط قوت با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: زمانی که شرق به سرکردگی شوروی و غرب به سرکردگی آمریکا در حال فعالیت بود، انقلابی الهام‌بخش با شعار نه غربی نه شرقی رقم خورد و دست رد به سینه این دو قدرت بزرگ بود‌؛  رهبر معظم انقلاب جهاددانشگاهی از ستون‌های انقلاب می‌دانند و حامی جدی این نهاد انقلابی بودند.
حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم  در ادامه ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)، بیان کرد: امیدواریم با حمایت همه همکارانم بتوانیم دستاوردها و موفقیت‌های برای جهاددانشگاهی رقم بزنیم.
وی ضمن تشکر از زحمات دکتر حیدری، ادامه داد: همه کارکنان جهاددانشگاهی برای پیشبرد منویات رهبر معظم انقلاب و حفظ نظام اسلامی باید تلاش کنیم.

 


نظر شما :