بررسی ظرفیت های جهاددانشگاهی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم جهت افزایش همکاری ها

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۲ کد : ۶۸۱۱۰ عمومی
تعداد بازدید:۱۷۱
با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم و معاونان و کارشناسان این دو دستگاه درباره همکاری‌های و ظرفیت های طرفین گفتگو و تبادل نظر شد.
بررسی ظرفیت های جهاددانشگاهی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم جهت افزایش همکاری ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، در نشست مشترک روسا و مدیران جهاددانشگاهی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم  که  امروز چهارشنبه 11 بهمن در سالن جلسات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم برگزار شد، در خصوص همکاری‌های و ظرفیت های طرفین گفتگو و تبادل نظر شد. در ابتدای این جلسه محمدرضا حصیری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: استفاده  بیشتر از بسترهای هوش مصنوعی در حال حاضر از مواردی است که در حال پیگیری جدی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است  و برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گرفته که میتوان از ظرفیت های علمی جهاددانشگاهی و دانشگاه ها در پیشبرد اهداف به این سمت و سو بهره برد و همچنین بتوان با تلفیق صنعت و علم طرح های بیشتری را در این حوزه اجرایی نمود. وی همچنین استفاده از ظرفیت های دانشجویی و دانش آموزی را در اجرای طرح راهیان پیشرفت موثر دانست.
دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم در ادامه این نشست اشاره کرد این وظیفه احساس شد که در خصوص ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های جهاددانشگاهی ارائه ای انجام شود تا انشالله  تفاهم نامه ای در خصوص موضوعاتی که  امکان همکاری در آن وجود دارد تنظیم گردد و آغاز رسمی همکاری ها بین دو ارگان صورت پذیرد.
یاسر شریفی مدیر سازمان تجاری سازی واشتغال جهاددانشگاهی توضیحاتی را در خصوص فعالیتهای این مرکز ارائه نمود، وی با بیان اینکه در این مرکز طرح ها از ایده شروع می شوند،  اعلام داشت این مرکز آمادگی لازم در خصوص پذیرش طرح ها و کمک جهت تبدیل به محصول نهایی و ارائه به بازار را دارد، یاسر شریفی مراکز نواوری را گردآورنده حلقه بین دانشگاه ها ،صنعت و نخبگان دانست.
محمد رستمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی بیان کرد:  مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در حال حاضر ارائه کننده خدمات و آموزش ها به عموم مردم و حوزه های سازمانی در 8 گروه آموزشی بوده و  در حال حاضر برگزار کننده دوره های اجباری نظام مهندسی و ارتقا پایه در سطح استان نیز می باشد. وی  با اشاره به اینکه تقریبا 80 درصد دوره های ضمن خدمت شهرداری استان قم را جهاددانشگاهی برگزار می کند این حوزه را زمینه مناسبی برای گسترش همکاری ها فیمابین دانست.
معین دادخواه مدیر حوزه ریاست و مسئول حوزه آسیب های اجتماعی نیز در ادامه این نشست گفت جهاددانشگاهی در دانشگاه های سطح استان دارای 7 دفتر است که شبکه دانشجویی قوی ایجاد شده که از طریق همین دفاتر و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و دانشجویی طرح هایی از جمله طرح داناب در حوزه اصلاح الگوی مصرف برای شرکت آب و فاضلاب استان انجام گردید. وی در ادامه با اشاره به وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی، آن را ظرفیت خوبی جهت انتشار اخبار و رویدادهای سطح استان دانست.
در ادامه جلسه خانم زرگر سرپرست معاونت برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به اینکه مدیریت مصرف به عنوان یکی از طرح های پژوهشی اصلی در شرکت نفت مطرح است ، ارتباط با دانشگاه را در جهت انجام پژوهش ها و حصول نتیجه بسیار موثر خواند.
آقای سلطانی کارشناس فاوای  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه نیز بیان کرد: امر آموزش به پرسنل از موارد مهم و دغدغه مندی هاست و در خصوص مجاری عرضه با توجه به ارتباط مستقیم با مشتریان این امر باید جدی تر مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
در ادامه نشست آقای طحان معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به اینکه در گذشته همکاری های خوبی با دانشگاه صورت گرفته بیان کرد از موضوعات مهمی که جهاددانشگاهی و جوامع دانشگاهی می توانند در خصوص آن کمک کنند بحث صرفه جویی در مصرف و اصلاح الگوی مصرف است.
آقای محمد تقی مسئول امور اداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم در انتهای جلسه با بیان اینکه شرکت نفت در گذشته خواستگاه نخبگان بوده ، همین امر را دلیل ارتباط خوب این شرکت با دانشگاه ها خواند. وی بیان کرد در حوزه آموزش برگزاری دوره های آموزشی میان رشته ای و آموزش های روانشناختی می تواند پیش زمینه ای جهت گسترش همکاری های بین طرفین  باشد.

 

کلید واژه ها: نشست شرکت نفت


نظر شما :