در نشست هم اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم بیان شد:

پوشش را از مدل های سنت اصیل ایرانی انتخاب کنیم

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۷ کد : ۶۷۹۰۵ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۳
چهارمین نشست هم اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم با حضور ریحانه کارپرور، عضو گروه علمی مطالعات اسلامی زنان جامعةالزهراء(س) در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.
پوشش را از مدل های سنت اصیل ایرانی انتخاب کنیم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، ریحانه کارپرور، عضو گروه علمی مطالعات اسلامی زنان جامعةالزهراء(س) در چهارمین نشست هم‌افزایی گفت: برای انتخاب پوشش سراغ مدل‌های سنت اصیل ایرانی برویم و طراحی لباس ملی بر اساس این سنت‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ما باید با افتخار به اینکه زن ایرانی هستیم ضریب مقاومت‌مان بالا برود، دامه داد: یکی از ویژگی‌های زنان ما در انقلاب اسلامی مقاومت آنان در برابر جریان‌های مخالف بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه  اندیشه امام و رهبری، زن را در خانه کنشگر می‌داند و حتما نیاز نیست برای کسب اعتبار اجتماعی بیرون از منزل حضور داشته باشیم، افزود: یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که به ما برای حضور در اجتماع کمک کرد محیط عفیفانه پس از انقلاب بود؛ در زمان طاعون رفتن به دانشگاه مساوی با از بین رفتن حیا و عفت بانوان بود.

کارپرور گفت: به وسیله حفظ مولفه‌های حجاب و عفاف توانستیم به سمت موفقیت‌های علمی و اجتماعی برویم؛ در غرب نهضت‌های خویشتن‌داری بودند که نشان از این داشتند که گرایش به حفظ عفت و عدم خودنمایی بین برخی از زنان در حال بروز و ظهور است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه کشف حجاب از زمان قاجار کلید خورد و از ابتدا با تغییر لباس مردان شروع شد، ابراز کرد : ارتباط مهمی بین بی‌حجابی و مصرف‌گرایی است و عریان شدن مساوی با تجمل است.

وی با اشاره به اینکه امروز در  حوزه معماری هم شاهد معماری عریان هستیم و این باعث تجمل می‌شود چون بیشتر در معرض دید است، تصریح کرد: فرد باحجاب نگران قضاوت دیگران نیست چرا که نیازی به خودنمایی ندارد.

کارپرور بیان کرد: مدرنیته یکی دیگر از عواملی است که ابتدا مظاهر مفاسد و بی‌حجابی را با خودش آورد بعد مبانی تکنولوژی و پیشرفت آن را دیدیم به جای اینکه معکوس باشد.

وی با طرح این پرسش که روش برخورد با بی بند‌وباری چگونه است؟ گفت: آگاهی‌بخشی به جامعه خصوصا زنان یکی از مهم‌ترین مسائل برای بازگشت به حجاب اصیل و اسلامی است؛ تبیین ایده مقابله با فساد جنسی راهکار دیگر برای برخورد با بی بند و باری است .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب که قانون حجاب اعلام شد، افرادی در مخالفت با حجاب و عده‌ای هم مقابله کردند و موافقت خود را اعلام کردند و قدرت ظاهرا دست موافقان بود، ابراز کرد: برخورد دلجویانه با بی‌حجاب‌های منطقی از مواردی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند که عده‌ای از سر عناد بی‌حجاب هستند و عده‌ای هم به دلیل ناآگاهی است.

کارپرور گفت: هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان از دیگر مواردی است که باید مقابله با بس حجابی به کار بگیریم، گفت: تاخیر در تربیت و فضای تربیتی ایذوله یکی از مسائلی است که به کم حجابی و بدحجابی در جامعه دامن زده است و فرزندان را با بینش کافی تربیت نکردیم. رشد عقلانی ندادن دختران امروز ما سبب شده حس تبرج و احساسی بودن بر منطق آنان غلبه کند.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :