رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم:

فناوری و پژوهش را باید در جهت رفاه و معیشت مردم کاربردی کرد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۱۵ کد : ۶۶۹۸ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۶۲
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: فناوری و پژوهش را باید در جهت رفاه و معیشت مردم کاربردی کرد تا بتوانیم از مشکلات و دشواری ها،به خوبی عبور کنیم.
فناوری و پژوهش را باید در جهت رفاه و معیشت مردم کاربردی کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم،دکتر محمد حیدری عصر امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه آموزش،پژوهش،فناوری و نوآوری استان قم در سالن جلسات معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری عنوان کرد: آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت و اعتلای کشور دارد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم افزود: فناوری و پژوهش را باید در جهت رفاه و معیشت مردم کاربردی کرد تا بتوانیم از مشکلات و دشواری ها،به خوبی عبور کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش،پژوهش،فناوری و نوآوری باید بر رفاه مردم اثر بگذارد و سطح زندگی جامعه را ارتقاء بخشد؛وگرنه ارزش و بهایی ندارد.

حیدری بیان کرد:باید در تحقق طرح های اثرگذار پژوهشی و فناوری،کار را به مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی و جهاد دانشگاهی سپرد.

وی گفت: رسالت تشکیل کارگروهها در پیگیری مشکلات و موانع، کاهش بروکراسی هاست در این راستا باید بودجه های پژوهشی به طور مستقیم در اختیار مراکز علمی و پژوهشی قرار بگیرد تا با استفاده از نیروهای متخصص و نخبگان،این طرح ها عملیاتی شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم افزود:شرکت های دولتی و بانک ها موظفند مبلغی را در پژوهش به صورت نقد به حساب ویژه پژوهش واریز کنند تا مراکز پژوهشی و علمی و جهاد دانشگاهی در جهت تحقق طرح های پژوهشی و فناورانه از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد:سال قبل پیگیری هایی در مورد واریز اعتبارات داشتیم که بی نتیجه بود در حالی که بانک ها و شرکت های دولتی سود ده بودند اما در بحث پژوهش ورود نکردند.

حیدری در مورد برگزاری دوره های تخصصی برای مدیران گفت: آموزش مدیران و کارکنان،زمینه ساز تحول و ارتقای توانمندی ها می شود.

وی بیان کرد: طرح تحول اداری 7 جزء دارد،اصلی ترین جزء آن طرح تشویقی داشت و حضور مدیران در گذشته در این طرح های آموزشی،پررنگ بود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم اظهار کرد: در این طرح های جدید،گواهی نامه قابل ترجمه در کشورهای دیگر به مدیران ارائه می شود اما همچنان مدیران از آن استقبال نمی کنند.

وی عنوان کرد:آموزش باید منجر به تغییر رفتار شود،برخی مدیران با رفتارهای خود عجین شده اند و نمی خواهد تغییر کنند، زیرا می دانند تئوری های مدیریتی جدید، روش های قبلی را زیر سوال می برد به همین دلیل این دوره ها را برنمی تابند.

حیدری گفت:باید نگرش ها نسبت به مدیریت تغییر کند و در این باره آسیب شناسی کرد، جهاد دانشگاهی ممارست زیادی در برگزاری این دوره ها دارد و می تواند نیازهای آموزشی و پژوهشی و فناوری و نوآوری را پاسخ دهد.

کلید واژه ها: رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :