مشکلات نباید مانع اراده جهادگران جهاددانشگاهی شود/برای خودکفایی کشور هر جا احساس کردید کار را آغاز کنید

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۹ کد : ۶۶۲۴۱ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۹
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مسئولان جهاددانشگاهی گفت: هر جا احساس می‌کنید که باید کاری انجام شود تا کشور را در زمینه‌ای به خود کفایی برساند، باید کار را آغاز کنید. البته مشکلاتی اعم از تحریم و مسائل داخلی وجود دارد، اما هیچ یک از این مشکلات نباید مانع اراده شما شود.
مشکلات نباید مانع اراده جهادگران جهاددانشگاهی شود/برای خودکفایی کشور هر جا احساس کردید کار را آغاز کنید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی به همراه جمعی از مدیران این نهاد امروز 22 آذرماه با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار کردند.

رییس جامعه مدرسین در ابتدای سخنان خود پس از تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: حوادث و رویدادهای امت اسلامی که قلب همه ما را به درد آورده و غمی جانکاه بر دل‌های ما نشانده ، فاجعه‌ای غم بار است و امیدواریم هر چه زودتر فریاد مظلومه این زنان و کودکان کاخ ظالمان را از بین ببرد.

وی جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای بسیار قابل توجه توصیف کرد و ابراز داشت: خوشبختانه روز به روز که از عمر جهاددانشگاهی می‌گذرد، محققین و اندیشمندان بیش از پیش جایگاه جهاددانشگاهی را درک می‌کنند و آن را می‌شناسند.

امام جمعه قم اظهار کرد: جهاددانشگاهی بر پایه ایمان، علم، جهاد و رابطه تنگاتنگ با دانشگاه شکل گرفت و کسانی که پای کار این نهاد هستند، کار خود را با تمام وجود باور دارند و منتظر کمک دیگران نمی‌مانند؛ بلکه بر اساس این باور قلبی به کار خود ادامه می‌دهند و در یک نقطه متوقف نمی‌شوند که این ویژگی یک انسان مؤمن و خدا باور است.

وی تولید علم با هدف دست یابی به محصول نهایی با حرکتی سریع و جهاد گونه را ویژگی بارز جهاددانشگاهی دانست و خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی برای بیشتر کارهای بر زمین مانده کشور پای کار است و نام ارزشی «جهاد» خود محرکی برای این فعالیت‌هاست.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در بنیانگذاری پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران، بیان کرد: تولید و تکثیر سلول‌های بنیادی کار کمی نبود. من به روح پاک دکتر کاظمی آشتیانی که شروع کننده این کار بود درود می‌فرستم.

وی خطاب به مسئولان جهاددانشگاهی گفت: هر جا احساس می‌کنید که باید کاری انجام شود تا کشور را در زمینه‌ای به خود کفایی برساند، باید کار را آغاز کنید. پارک‌های علم و فناوری از مسایلی است که باید روی آن پافشاری کنید.

وی با تاکید بر این که از افراد مؤمن و انقلابی استفاده کنید؛ کسانی باید پای کار بیایند که به لوازم آن پایبند باشند، گفت: آرمان‌های انقلاب باید محقق شوند؛ البته مشکلاتی اعم از تحریم و مسایل داخلی وجود دارد، اما هیچ یک از این مشکلات نباید مانع اراده شما شود. جنگ امروز جنگ اراده‌هاست و در جنگ غزه نیز پیروز میدان کسی است که با اراده کار را دنبال می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم خواستار تداوم و تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های معادن، آبزیان، کشاورزی، مهارت‌های کاربردی و صنعت شد و ابراز داشت: جهاددانشگاهی را نمی‌توان به یک حوزه محدود کرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های کاربردی خاطرنشان کرد: جهت گیری دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که خروجی آن ملموس و محسوس باشد و این کار محقق نمی‌شود مگر با ارتباط وثیق شما با دانشگاه‌های کشور.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات سال جاری گفت: تمرکز بر مساله انتخابات کار بسیار ارزشمندی است و در برخی از کشورها هیاهوی انتخاباتی از چند سال قبل آغاز می‌شود؛ اما نباید این مساله سبب شود تا رقابت‌های ناسالم فضای جامعه را به خود مشغول کند و آرمان‌های انقلاب مورد خدشه واقع شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از روحانیون و مبلغین خواست تا در ایام تبلیغی فاطمیه با الهام گرفتن از سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مبنی بر مسئولیت پذیری و کار بهنگام، مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند.

وی ادامه داد: این انقلاب ریشه در عاشوراء، غدیر و بعثت دارد و اگر به این‌ها معتقدیم باید پایه‌های انقلاب را استوار کنیم و اگر احیاناً کاستی‌هایی وجود دارد آن‌ها را برطرف کنیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی امروز کشور، خطاب به مسئولین جهاددانشگاهی تصریح کرد: مساله معیشت و زندگی روزمره مردم باید در دستور کار شما قرار گیرد تا با ابتکار نسل جوانِ آرمان گرا و واقع بین، راه برون رفت از این مشکلات مشخص شود و باری از دوش مردم و دولت برداشته شود.

کلید واژه ها: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری گردهمایی روسای واحد‌های سازمانی جهاد دانشگاهی در قم - ۱۴۰۲


نظر شما :