جهاددانشگاهی علی‌رغم مشکلات و موانع پیروز میدان است/ این نهاد نشان داده انقلاب حرف دیگری برای جریان علم دارد

۲۳ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۱ کد : ۶۶۲۳۹ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی رییس دانشگاه قم با تاکید بر این که جهاددانشگاهی علی‌رغم مشکلات و موانع پیروز میدان است، گفت: این نهاد نشان داده است انقلاب حرف دیگری برای جریان علم دارد و در تاریخ ۴۰ ساله جهاددانشگاهی می‌بینیم که محققان جهادی، ایمان را با علم عجین کردند و امیدواریم همچنان حرکت رو به جلو و انقلابی داشته باشد.
جهاددانشگاهی علی‌رغم مشکلات و موانع پیروز میدان است/ این نهاد نشان داده انقلاب حرف دیگری برای جریان علم دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رییس دانشگاه قم در گردهمایی روسای جهاددانشگاهی با اشاره به این که جهاددانشگاهی رسالت جهادی دارد و این مهم در استان قم محسوس نیز است که این نهاد در راستای رفع مسائل استان گام برمی‌دارد، اظهار کرد: ۳۱ برنامه مشترک با جهاددانشگاهی قم در دو ماه اخیر در زمینه‌های مختلفی در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه قم برگزار شده است.

وی با بیان این که دانشگاه قم، یک دانشگاه بین‌المللی است و پایگاه‌های رسمی دنیا، این دانشگاه‌ را بین‌المللی‌ترین دانشگاه ایران معرفی کرده‌اند، گفت: دانشگاه قم در رتبه‌بندی، به‌عنوان صد‌وپنجمین دانشگاه جهان قرار دارد که از ۲۴ ملیت، چهار هزار دانشجوی بین‌المللی داریم که تلاش می‌کنیم به ۵۰ ملیت طی سال‌های آینده برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به این که نیروهای جوان و انقلابی در جهاددانشگاهی قم، روحیه امیدآفرینی را در استان تزریق و کارهای عمیق علمی را دنبال می‌کنند، افزود: عنوان نهاد مقدس جهاددانشگاهی نشان از جهاد اعضای آن دارد؛ جهاد به معنای واقعی مبارزه در برابر دشمن لجوج، سرسخت و قوی است، دشمنی که ممکن است دشمن درونی، بیرونی، سیاسی و نظامی باشد.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه مبارزه همراه با فعالیت پرحجم قوی و متراکم است، اظهار کرد: مبارزه کوتاه‌مدت تعبیر جهاد نیست؛ به‌عنوان نمونه جهاد نفس یعنی مدام مراقب دشمن درونی باشیم. جهاددانشگاهی باید کار عمیق، دقیق و همراه با نقطه‌زنی داشته باشد و ببیند که دشمن به کدام رخنه امید بسته تا او را ناامید کند؛ این نهاد انقلابی باید شور و شوق، امید و ایمان و اطمینان به پیروزی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جهادگر یقین دارد که پیروز و با امید وارد میدان می‌شود، اضافه کرد: جهاد، مبارزه‌ای است که در راه حفظ یک هدف آرمان مهم و مقدس تلاش می‌کند؛ موفقیت در این مبارزه از نگاه جهادگران امر قطعی و وعده الهی است و هر کس در مسیر الهی و آموزه‌های الهی گام بردارد، خداوند وعده پیروزی داده است و جهاددانشگاهی علی‌رغم مشکلات و موانع پیروز میدان است.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه در مسیر الهی به‌صورت باور نکردنی و معجزه‌آسا راه‌ها باز می‌شود، اظهار کرد: علم یکی از مقدس‌ترین امور در نظام ارزشی اسلامی است، چراکه شما جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه علم، دانش و پژوهش تلاش می‌کنید، رهبر معظم انقلاب ۱۹ بار در بیانیه گام دوم واژه «جهاد» را با متعلقات گوناگون نام برده و یکی از آن‌ها جهاد علم و پژوهش است و باید در کشور جدی‌تر گرفته شود تا این غافله به سامان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به اینکه از نگاه اسلام علم از بالاترین ارزش برخوردار است، بیان کرد: فیلسوفان غربی معتقدند در علم، ارزش حاکم نیست، چراکه علم سکولار است و معتقدند نباید نگاه ایدئولوژیک به علم داشته باشیم، اما باید بدانیم این سخنان آن‌ها این دروغ محض است، چراکه هر فردی درخصوص نقد نظریه داروین (تکامل) و هلوکاست تحقیق کند از دانشگاه اخراج می‌شوند.

وی گفت: جهاددانشگاهی نشان داده است انقلاب حرف دیگری برای جریان علم دارد و نگاه مقدس توحیدی و اسلامی به علم دارد و مصداق بارز تحقق علم دینی و عالمان دینی است. در تاریخ ۴۰ ساله جهاددانشگاهی می‌بینیم که محققان جهادی، ایمان را با علم عجین کردند و امیدواریم همچنان حرکت رو به جلو و انقلابی داشته باشد.

کلید واژه ها: رئیس دانشگاه قم گردهمایی روسای واحد‌های سازمانی جهاد دانشگاهی در قم - ۱۴۰۲


نظر شما :