آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید:

جهاددانشگاهی قلب تپنده علم و فناوری کشور است/ تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت توسط این نهاد

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۷ کد : ۶۶۲۳۰ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۷
آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، جهاددانشگاهی را فرزند مبارک انقلاب اسلامی دانست و از آن به‌عنوان قلب تپنده علم و فناوری کشور یاد کرد.
جهاددانشگاهی قلب تپنده علم و فناوری کشور است/ تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، امروز چهارشنبه (۲۲ آذرماه) دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، معاونان و مدیران ارشد و روسای واحدهای سازمانی این نهاد در سفر به استان قم، با آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مرجع عالیقدر دیدار کردند.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره، دخت نبی اکرم (ص) به آیاتی از سوره قیامت اشاره و بیان کرد: این سوره معنی تاکید دارد و به روز قیامت اشاره می‌کند و در قرآن درباره نفس به سه تعبیر اماره، لوامه و مطمئنه اشاره شده است که انسان باید از نفس خود مراقبت کند.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت کشور را تقویت کند.

مرجع عالیقدر شیعی با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه بیان کرد: از دیدگاه اسلام و قرآن هر انسانی سه نوع مسئولیت بر عهده دارد؛ مسئولیت‌های خودشناسی، اجتماعی و شغلی.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در ادامه تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز مسئولیت‌های اجتماعی در اسلام موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که نباید این موضوع مهم در جامعه خصوصاً جامعه دانشگاهی نادیده گرفته شود.

وی جهاددانشگاهی را فرزند مبارک انقلاب اسلامی دانست و از آن به‌عنوان قلب تپنده علم و فناوری کشور یاد کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای دکتر کاظمی‌آشتیانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن دانشمندان و نخبگان این مرز و بوم را هدف قرار داده است. یک روز با ترور فیزیکی و روزی دیگر با ترور شخصیتی و فکری؛ البته که نتوانستند و قادر نخواهند بود قطار پیشرفت کشور را مختل کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به نامه پنجم مولا امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج البلاغه افزود: شغل، مسئولیت آفرین است و شما مسئولید. هر چند پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت فضایی و موشکی، هوش مصنوعی و رباتیک، درمانی و پزشکی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فولاد، هسته‌ای و... حاصل شده است، اما دشمن می‌کوشد تحت عناوین مختلف و هجمه رسانه‌ای جوانان نخبه کشور را به مهاجرت به کشورهای غربی ترغیب نماید، باید با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و... این رویه را از بین برد که نیازمند عزمی جدی و حرکتی جهادی است.

این مرجع عالیقدر با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در جهاد تبیین و اعتلای سطح علمی و فرهنگی کشور افزود: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته‌اند و امروز توسعه و رشد روزافزون کشور مرهون پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی این مراکز است. دانشگاه‌ها باید در کنار علم‌پژوهی و دانش‌افزایی، محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز طی سخنانی در ابتدای این دیدار به ارایه گزارشی از دستاوردهای این نهاد انقلابی از ابتدای تشکیل آن بعد از انقلاب پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی است که پس پیروزی انقلاب در حوزه‌های تخقیقاتی و علمی تشکیل شده و شکل گیری آن بر اساس مولفه‌های علم، اخلاص و تقوا بوده شعار ما می‌توانیم را به منصه ظهور درآورده است.

وی افزود: دکتر کاظمی آشتیانی از ثمرات جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی است که کارهای بزرگی در حوزه پزشکی و سلول‌های بنیادی انجام داده است و پرچم کشور را در دنیا برافراشتند.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه اکنون دو موضوع غزه و فلسطین و انتخابات پیش رو را مورد توجه قرار داده‌ایم گفت: جمهوری اسلامی نظامی مردم سالار است و براساس آن پایه گذاری شده و دلیل آن نیز انتخاباتی است که از ابتدای انقلاب انجام می‌شود.

دکتر مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: دشمنان به روش‌های مختلف می‌خواهند در انتخابات خلل ایجاد کننند، اما قطعاً با ایجاد مشارکت مردم اینگونه نخواهد شد.

وی گفت: انتخابات یکی از موضوعات مهم است و طبق نظرسنجی که مرکز افکارسنجی ایسپا جهاددانشگاهی انجام داده است مردم هنوز به اهمیت انتخابات پی نبرده‌اند که در راستای افزایش مشارکت مردم، روشنگری در ای

ن حوزه را پیگیری می‌کنیم.

 

کلید واژه ها: آیت‌الله نوری همدانی رئیس جهاد دانشگاهی


نظر شما :