خدمات جهاد دانشگاهی در پردیسان قم توسعه می یابد

۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۱ کد : ۶۴۹۴۶ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۱۳
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پردیسان با وی گفت: خدمات جهاد را باید در پردیسان و خیابان توحید مطابق نیاز مناطق ارائه دهیم.
خدمات جهاد دانشگاهی در پردیسان قم توسعه می یابد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر حامد حیاتی سرپرست این واحد در این دیدار اظهار داشت: رسالت اصلی جهاد دانشگاهی خدمت رسانی در مسائل آموزشی و فرهنگی است و خدمات جهاد را باید در پردیسان و خیابان توحید مطابق نیاز مناطق ارائه دهیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پردیسان با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با دستور مقام معظم رهبری برای پشتیبانی از نیروی انسانی حوزه های علمیه تاسیس شد، اظهار داشت: این مرکز به پشتیبانی از طلاب و خانواده های آن‌ها می‌پردازد تا دغدغه‌های حمایتی از جمله بیمه و درمان را نداشته باشند.

وی گفت: هدف پشتیبانی از طلاب است تا بتوانند به رسالت اصلی خود یعنی تبلیغ بپردازند که در این زمینه اقدامات بسیاری انجام گرفته است.

مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پردیسان با بیان این که این مرکز مستقل از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم و از نظر آماری بعد از مرکز قم و مشهد سومین مرکز خدمات پرجمعیت کشور است، عنوان کرد: در مباحث آموزشی طلاب دخالتی نداریم اما در آموزش خانواده‌ها و مهارت آموزی‌های مورد نیاز فعالیت داریم.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که در زمینه نهضت ملی مسکن دستور بر این است که دخالتی نداشته باشیم و طلاب در طرح، ثبت نام و پرداخت اقساط می کنند، ابراز کرد: در سال‌های گذشته ۷۰ مجتمع مسکونی به همت مرکز خدمات پردیسان احداث شده، همچنین در حال رایزنی با دیگر ارگان ها برای ارائه خدمات لازم هستیم.

مسئول نمایندگی مرکز خدمات پردیسان با اشاره به لزوم آگاهی طلاب از تفاهم نامه میان جهاد دانشگاهی با این مرکز جهت بهره مندی از ظرفیت های موجود عنوان کرد: هدف مرکز خدمات توانمندسازی طلاب و خانواده های آن ها است تا بتوانند در زمینه تامین معیشت خود اقدامات خوبی انجام دهند.

در ادامه محمد رستمی سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اظهار داشت: طلاب در حال حاضر نیز بخشی از مخاطبان خدمات ارائه شده توسط جهاد دانشگاهی هستند و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده از تخفیف بهره مند می شوند.

وی گفت: با ایجاد پایگاه جهاد دانشگاهی در پردیسان می توانیم دوره های آموزشی را به صورت متمرکز ویژه خانواده طلاب برگزار کنیم تا ارتباط میان جهاد دانشگاهی و جامعه هدف مرکز خدمات نزدیک تر شود.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: جهاد دانشگاهی در رشته های زبان، IT، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، هنر، علوم انسانی و کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می کند و لازم است پایشی از توانمندی طلاب و خانواده آن‌ها از طریق اخبارسنجی، تحلیل ظرفیت ها و توانمندی‌ها شکل بگیرد تا بر اساس نیاز خانواده‌ها دوره‌های لازم برگزار شود.

وی ابراز کرد: حضور جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی آموزش می تواند در حوزه توانمندسازی خانواده طلاب کمک کند، همچنین می تواند در راستای کاهش هزینه ها خدمات لازم را ارائه دهد.

رستمی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی تجربه خوبی دارد، افزود: وزارت کار بیش از ۵۰۰ شغل را به عنوان مشاغل خانگی معرفی کرد که این مشاغل باید در خانه اتفاق بیفتد اما به شرط اینکه خانه تبدیل به کارگاه نشود.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد جهاد دانشگاهی بر کارآفرینی قبل از مدرسه است، افزود: نگرش کارآفرینی باید طی دوران کودکی در اذهان ایجاد شود، در حوزه کودک بیشتر به سمت خلاقیت، ایده و کارآفرینی حرکت کرده ایم زیرا آینده شغلی مورد نظر مجموعه است.

سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: آموزش باید بر اساس نیاز بازار انجام گیرد تا بتواند به شغلی مناسب منتهی شود زیرا یکی از مشکلات، ارائه آموزش بدون توجه به بازار کسب و کار است. از این رو با راه اندازی دفتر مشاوره شغلی در مرکز خدمات می توان نیازهای شغلی را احصا و رشته های مناسب را انتخاب کرد.

کلید واژه ها: مرکز خدمات حوزه های علمیه پردیسان


نظر شما :