کرسی تعاون و کارآفرینی برگزار شد

۲۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۶ کد : ۶۴۸۸۳ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۲۲۰
کرسی تعاون و کارآفرینی به همت مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره تعاون و کارآفرینی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در سالن شهید صدر دانشگاه قم برگزار شد.
کرسی تعاون و کارآفرینی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم این کرسی با موضوع آشنایی دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید با نحوه تشکیل و مزیایا و  نحوه تامین سرمایه درشرکت‌های تعاونی برگزار شد.

در ابتدای این نشست یاسر شریفی مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد دانشگاهی قم گفت: بر اساس بخش تعاون در کشور رویکرد بخش تعاون، آموزش و توانمندسازی اعضا و نیز ساماندهی تعاونی‌های با محوریت اقتصاد مردمی و ایجاد ظرفیت اشتغال در کشور است.

وی هدف از ایجاد کرسی تعاون و کارآفرینی دانشگاهی را همکاری در ایجاد ارتباط موثر بخش تعاون با دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای ایجاد تشکل‌های تعاونی متناسب با رشته تحصیلی آنان عنوان کرد و گفت: این این اقدام در راستای توسعه و ترویج و آموزش تعاون در بین دانشجویان و دانشگاهیان انجام می‌شود.

شریفی افزود: با ایجاد کرسی تعاون و کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه و با ارائه مشاوره حضوری و رودر رو با دانشجویان با هدف ایجاد کارآفرینی و ورود به بازار کار زمینه استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون در ایجاد اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل یا پس از فارغ‌التحصیلی، تعاونی دانشجویی تشکیل بدهند و یا با راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌بنیان، فعالیت‌های تولیدی و صنعتی داشته باشند و از این طریق جذب بازار کار شوند.

حبیب الله کیبری رییس ادراه تشکیل تعاونی‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در ادامه در خصوص روند تشکیل تعاونی‌ها و نیز معرفی سامانه جامع هوشمند تعاون و انواع شرکت‌های تعاونی و مزایای ایجاد تعاونی برای کارفرماها توضیحاتی ارائه کرد گفت: شرکت‌های تعاونی از 25 درصد معافیت مالیاتی بهره مند می‌شوند و نیز حمایت‌های خوبی در راستای بیمه‌های کارفرمایی از این شرکت‌ها می‌شود.

حبیب الله کبیری در ادامه در خصوص حمایت‌های تسهیلاتی گفت: شرکت‌های تعاونی می‌توانند با ارائه طرح‌های خود به بخش تعاون استان نیز در راستای سیاست‌های اشتغالزایی از تسهیلات مناسبی در این خصوص بهره مند شوند.

در پایان پنل پرسش و پاسخ اعضا با سخنرانان جلسه برگزار شد و اعضا به پرسش و پاسخ در خصوص مسائل وی چالش‌های این حوزه پرداختند.

کلید واژه ها: ستفا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم


نظر شما :