رسالت اصلی جهاد دانشگاهی توجه به مسائل فرهنگی است

۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۶۴۷۵۲ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۰
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار با معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: رسالت اصلی جهاد دانشگاهی به توصیه مقام معظم رهبری، مسائل فرهنگی است.
رسالت اصلی جهاد دانشگاهی توجه به مسائل فرهنگی است

حامد حیاتی سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این دیدار رسالت اصلی جهاد دانشگاهی را به توصیه مقام معظم رهبری، مسائل فرهنگی عنوان کرد و افزود: امیدواریم هم افزایی خوبی میان استانداری و جهاد دانشگاهی در زمینه مسائل فرهنگی وجود داشته باشد.

در ادامه علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه مرکز افکار سنجی دانشجویان دارای ۹ گروه مطالعاتی است، تصریح کرد:
سازمان ترویج مطالعه و کتابخوانی نیز به چاپ کتب دانشگاهی و چاپ پایان نامه سال دانشجو، کتاب سال دانشجو و مقاله و همچنین برگزاری مسابقات می پردازد.

وی با اشاره به فعالیت سازمان دانشجویان افزود: هر دانشگاه یک هسته دانشجویی به عنوان حلقه متفکر دارد و زیر مجموعه آن شبکه توانمند سازی فعال است و از نظرات دانشگاهی در این زمینه استفاده می شود.

وی بیان کرد: مهارت های ذهنی، علمی و فرهنگی به صورت کارگاهی به دانشجویان آموزش داده می شود، فرهنگ عبادی، سیاسی، مطالعه و محیط زیست نیز از دیگر دوره هایی است که برگزار می شود.

حسینی درادامه به برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در این برنامه که در تمامی واحدهای استانی جهاد دانشگاهی برگزار می شود دانشجویان از مراکز تجاری و صنعتی کشور بازدید می کنند و با دستاوردهای این مراکز آشنا می شوند. این بازدیدها سال هاست که در جهاد دانشگاهی برگزار می شود و در سال جدید با عنوان اردوهای راهیان پیشرفت به کار خود ادامه داده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به برگزاری جشنواره سبک زندگی دانشجویی در دانشگاه های مختلف تصریح کرد: پنجمین دوره جشنواره بین المللی مهدویت طی سال جاری برگزار می شود که طی سال گذشته هشت هزار و ۴۲۰ اثر به جشنواره ارسال شد.

حسینی با اشاره به برگزاری همایش ملی بررسی فقهی و حقوقی و اخلاقی درمان ناباروری‌ افزود: از دیگر برنامه های پیش روی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم یادواره شهدای مدافع حرم با محوریت شهدای دانشجو و طلبه است که در آذرماه برگزار می شود.

در ادامه ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم اظهار داشت: متاسفانه اردوی راهیان پیشرفت چند وقتی است که مورد توجه ویژه قرار نمی گیرد که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی در خصوص فعالیت مرکز رصد افزود: این مرکز پیوست استانی دارد و برای نخستین بار در کشور در حال انجام است و اخبار آن کاملا محرمانه می باشد و برخی وزارت خانه ها نیز به آن دسترسی مستقیم دارند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی استانداری قم همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی دارد، افزود: این نهاد مولود انقلاب است و اعضای آن روحیه ای پرانرژی دارند که این امر موجب خدمت رسانی بهتر می شود.

کلید واژه ها: دیدار معاون استاندار قم


نظر شما :