کارمندان دغدغه حل امور مردم را داشته باشند

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۱ کد : ۶۴۶۴۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۳
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: اگر کارمندان دغدغه حل مشکلات مردم در حیطه کاری خود را داشته باشند و در راستا تمامی تلاش خود را بکار گیرند، خداوند به آن ها برکت می دهد.
کارمندان دغدغه حل امور مردم را داشته باشند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر حامد حیاتی سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در نشست هم اندیشی آقایان عضو این واحد با موضوع خانواده محوری اظهار داشت: شخصی به نام علی بن یقطین وزیر هارون الرشید بود که تقیه می‌کرد و شیعه بود و قصد داشت از صدارت کنار بکشد که امام صادق(ع) فرمودند بمان و کارهای شیعیان ما را انجام بده.

وی گفت: امام فرمود اگر شما بمانی و ضمانت کارها را انجام دهی من سه کار را برای شما تضمین می کنم نخست اینکه شمشیر هارون الرشید به شما نرسد، دوم فقر به سراغ شما نیاید و سوم اینکه به زندان هارون الرشید نروی.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: فردی شیعه به نام ابراهیم جمال نزد علی بن یقطین آمد و او کارش را انجام نداد که این فرد ناراحت شد، علی بن یقطین عزم کرد به زیارت خانه خدا برود و بعد شبانه به منزل امام صادق(ع) رفت که گفتند امام اجازه ورود به شما نمی دهد و فرموده اند که بنده ما را تحویل نگرفتی و ما نیز تو را تحویل نمی‌گیریم زیرا او شیعه ما بود.

وی ادامه داد: این شخص نزد ابراهیم جمال رفت و گفت علی بن یقطین وزیرم و آمده ام حلالم کنی و گفت من روی زمین میخوابم و یک طرف صورتم را به روی زمین می گذارم و تو پایت را فشار بده تا امامم از من راضی باشد.

حیاتی بیان کرد: اگر کارمندان دغدغه حل مشکلات مردم در حیطه کاری خود را داشته باشند و در راستا تمامی تلاش خود را بکار گیرند، خداوند به آن ها برکت می دهد.


محور سازنده خانواده، رابطه مثبت و شیرین است

جواد جمالی فرد روانشناس نیز در این نشست هم اندیشی اظهار داشت: پیامبر(ص) می فرماید که اگر از ازدواج سرباز بزنی از من نیستی زیرا اسلام ازدواج را مقدس دانسته است.

وی گفت: در کشورهای اروپایی زن مانند یک کارگر است و هیچ عاطفه ای میان زن و مرد در زندگی مشترک وجود ندارد در حالیکه در اسلام زندگی زناشویی سراسر مهر و محبت است و زنان در محیط خانه آرامش را فراهم می کنند و مردان در محیط بیرون از خانه کار می کنند.

وی عنوان کرد: حجاب آستانه تحریک مرد را پایین آورده است و مرد تلاش خود را بر ازدواج با زن با حجاب انجام می دهد و بعد از ازدواج برای استحکام آن تلاش می کند.

این روانشناس گفت: نخستین امری که در شناخت ارزش ها به ما کمک می کند خود انسان است، انسان باید ابتدا عاشق خود باشد بنابرین کسی که خود را بزرگ بشمارد هیچ وقت به دنبال شهوت نمی رود.

وی ابراز کرد: اگر ارتباط زن و شوهر با یکدیگر خوب باشد فرزند در این رابطه زیبا رشد می کند و زوجین نیز رشد می کنند اما اگر رابطه زناشویی خراب باشد فرزند با مشکلات بسیاری مواجه می شود.

وی گفت: محور اصلی و سازنده خانواده، رابطه مثبت و شیرین است که موجب رشد می شود و طرفین برای تقویت رابطه زناشویی باید زبان یکدیگر را درک کنند.

جمالی فرد اظهار داشت: خداوند میان زن و مرد تفاوت قائل شده تا مرد به عنوان جنس سلطه گر به زندگی قوام دهد و زندگی را حفظ کند.

وی با تاکید بر لزوم محبت به پدر و مادر افزود: خداوند از رضایت پدر و مادر خشنود می شود و چنانچه خشم والدین را ایجاد کنید خداوند نیز ناخشنود می شود.

وی ابراز کرد: هر مردی که به پدر و مادرش با مهربانی نگاه کند، خداوند برای هر بار نگاه او ثواب یک حج می نویسد همانگونه که سوال می کنند یا رسول الله اگر در روز صد مرتبه نگاه مهربانانه به مادر بکنیم چه می شود و پیامبر(ص) می فرمایند که اگر صد بار نگاه کنید باز ثواب دارد.
 


نظر شما :