سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم:

مدیریت شهری قم از معماری اسلامی فاصله نگیرد

۱۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۹ کد : ۶۴۵۷۴ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۳
حامد حیاتی گفت: اگر بخواهیم به سمت و سوی معماری اسلامی حرکت کنیم، باید از محققان و پژوهشگران رشته‌های معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی بهره بگیریم و مطالعات شهری قم نباید از معماری اسلامی فاصله بگیرد.
مدیریت شهری قم از معماری اسلامی فاصله نگیرد

حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در همایش بنیادهای حامیان دانشگاه‌های منطقه ۴ که با حضور خیرین و روسای دانشگاه‌ها امروز ۱۷ آبان‌ماه در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «آنچه را که من تأکید می‌کنم، معماری و شهرسازی قم است، امروز کارهای بزرگی در قم دارد انجام می‌گیرد. ساخت و سازهایی انجام می‌گیرد؛ حتماً در این معماری‌ها باید ملاحظه کنند که معماری اسلامی باشد؛ نمادهای انقلاب در این شهر در معماری‌ها مشاهده شود؛ چون این شهر اسلام و شهر انقلاب است.»

وی ادامه داد: به نظر بنده مدیریت شهری قم دارد از این جمله رهبری فاصله می‌گیرد و اگر بخواهیم به این سمت و سو حرکت کنیم باید از محققان و پژوهشگران رشته‌های معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی بهره بگیریم و مطالعات شهری قم در این راستا حرکت کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: طرح ساماندهی سکونتگاه غیررسمی اسماعیل آباد قم با همکاری جهاد دانشگاهی استان قم در راستای بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی این منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی قم انجام شد.

حیاتی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «جهاددانشگاهی موظف است کارهای بر زمین مانده در استان‌ها را احصا کند»؛ لذا در همین راستا جهاددانشگاهی قم برای این موضوع آماده همکاری با مراکز مختلف استان برای رفع مشکلات استان است.

کلید واژه ها: رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :