آغاز سلسله نشست‌های هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم در راستای معرفت افزایی

۱۱ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰ کد : ۶۴۲۳۴ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۶۰
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در نشست با کارکنان خانم جهاد دانشگاهی قم هدف از این نشست را برگزاری جلسات معرفتی عنوان کرد و افزود: در این سلسله جلسات کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری» توسط استادی که برای آن تعریف شده آموزش داده می‌شود و همه کارکنان به مطالعه مباحثه‌گونه این کتاب زیر نظر استاد می‌پردازند.
آغاز سلسله نشست‌های هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم در راستای معرفت افزایی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در نخستین نشست با بانوان شاغل در جهاددانشگاهی قم، ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان اظهار کرد: آمریکا مجری درجه اول وقایع منطقه و رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریستی، جعلی و موقت است و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب به‌زودی شاهد نابودی این رژیم خواهیم بود.

وی هدف از این نشست را برگزاری جلسات معرفتی عنوان کرد و افزود: در این سلسله جلسات کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری» توسط استادی که برای آن تعریف شده آموزش داده می‌شود و همه کارکنان به مطالعه مباحثه‌گونه این کتاب زیر نظر استاد می‌پردازند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: کتاب پروتکل‌های صهیونیست‌ها توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ شده است که در کتاب آمده مقام معظم رهبری می‌فرمایند که «محوریت خانواده با زن است و دشمنان می‌خواهند این محوریت را از خانواده بگیرند و مفهوم خانواده را از جامعه اسلامی ایرانی به سمت جامعه غربی ببرند.»

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) باید الگوی همه زنان و دختران جامعه باشد، گفت: زمانیکه حضرت زینب (س) را روز دهم عاشورا به سمت کوفه منتقل کردند، ایشان روز یازدهم در مجلس ابن زیاد خود را پنهان کرد، ابن زیاد می‌پرسد شخصی که خود را پنهان کرده کیست؟ می‌گویند حضرت زینب (س) است که این امر به دلیل حیا و عفت ایشان بود تا مبادا نامحرم حضرت زینب(س) را ببیند.

حیاتی ابراز کرد: دغدغه دیگر حضرت زینب (س) این بود که در مجلسی که یزید و وزرا و حکام حضور دارند، می‌خواهند سخن بگویند که نخستین سخن ایشان این بود که‌ ای یزید آیا عدالت است که نوامیس خودت پشت پرده است و نامحرم آن را نمی‌بیند، اما ما را به این شکل نزد نامحرمان آورده‌ای، و این نشان از دغدغه حضرت زینب(س) نسبت به مسئله حیا و عفت در جامعه و در برابر نامحرمان دارد.

کلید واژه ها: نشست تخصصی کارگاه آموزشی


نظر شما :