اقدامات جامعه دانشگاهی باید نوآورانه باشد/ امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی با دانشگاه صنعتی

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۵ کد : ۶۳۷۳۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۹
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در جلسه امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی با اشاره به سابقه همکاری‌های فرهنگی و پژوهشی دو نهاد بر افزایش همکاری‌ها در تمام ابعاد فعالیت دو مجموعه تاکید کرد و گفت: در جهاد دانشگاهی تلاش می‌کنیم تکلیفی که رهبر معظم انقلاب با حمایت‌ها و تاکیداتشان بر عهده ما گذاشته‌اند به درستی اجرا کنیم.
اقدامات جامعه دانشگاهی باید نوآورانه باشد/ امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی با دانشگاه صنعتی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر حامد حیاتی در این دیدار تولید دستگاه کنترل وضعیت انکوباتور را که با نام ایتاس (ITAS) در حال تجاری سازی است از مهم ترین دستاوردهای مشترک جهاد دانشگاهی با دانشگاه‌های استان برشمرد و گفت: متخصصین دانشگاه صنعتی و مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات پزشکی جهاد دانشگاهی در اقدامی مشترک موفق شدند دستگاهی بسازند که وضعیت انکوباتورهای موجود در بازار را بصورت برخط به اوپراتور دستگاه هشدار بدهد، این ثمره کار جهادی دو نهادی است که برای رفع نیاز کشور توسعه یافته‌اند.

وی تاکید کرد: باید از کارهای نمادین فاصله بگیریم، اقدامات جامعه دانشگاهی کشور باید مبتکرانه، نوآورانه و خلاقانه باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای روز و شتاب دهنده توسعه ایران عزیز باشد.

دکتر جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی استان قم نیز در این نشست همکاری‌های سابق دانشگاه و جهاد دانشگاهی را مثمر ثمر دانست و افزود: شناسایی نیازها و تلاش در جهت رفع آن وظیفه‌ای است که بر دوش داریم و امیدواریم با همکاری جهاد دانشگاهی به موفقیت بیشتری در این زمینه دست پیدا کنیم.

 وی همکاری‌های فرهنگی دو مجموعه را نیز مورد توجه قرارداد و گفت: مدیر شعبه جهاد دانشگاهی در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه حضور پیدا می‌کند و برنامه‌های خوبی با همکاری جهاد دانشگاهی در دانشگاه برگزار شده است که امیدواریم این برنامه‌ها با توان بیشتر و قوی‌تر ادامه پیدا کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در دیدار با رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: در دانشگاه‌ها حلقه‌های دانشجویی را تشکیل می‌دهیم و برنامه‌های مختلف را که در جهاد دانشگاهی با توجه به نیازهای روز تدوین شده، به نحو احسن اجرا می‌کنیم.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در این گفتگو اظهار داشت: در نظر داریم که شعب جهاد دانشگاهی علاوه بر اقدامات فرهنگی در دانشگاه‌ها، تمامی خدمات و فعالیت‌های این نهاد را پوشش دهند.

وی گفت: در تلاشیم در دانشگاه‌ها حلقه‌های دانشجویی را تشکیل دهیم و برنامه‌های مختلف را که در جهاد دانشگاهی با توجه به نیازهای روز تدوین شده، به نحو احسن اجرا کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم عنوان کرد: طی سال‌های اخیر همکاری مطلوبی میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی قم برقرار بوده که امیدواریم این همکاری جهت خدمت رسانی بهتر به دانشجویان افزایش یابد.

در ادامه این دیدار، محمد رستمی سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم اظهار داشت: در حوزه دانشجویی، فعالیت‌های شغلی با محوریت معاونت آموزشی جهاد طراحی شده است تا ارتباط با حوزه اشتغال برقرار شود.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان می‌توانیم دوره‌های آموزشی قوانین کار، بیمه و بازاریابی را به صورت رایگان برای دانشجویان برگزار کنیم.

رستمی با اشاره به طراحی برنامه‌های آموزشی در قالب طرح مطالعاتی افزود: این برنامه به نیازسنجی دوره‌های آموزشی سازمان‌ها اقدام می‌کند و راهکارهایی برای رفع نیازهای آن سازمان ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: طی تفاهم نامه‌هایی که با حوزه صنعت به منظور پوشش نیازهای بازار کار در حوزه نیروی انسانی، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و کارآموزی در آن کسب و کار انجام می‌گیرد.

در ادامه حجت الاسلام قربانی مبین مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: جهاد دانشگاهی برکات بسیاری دارد و می‌تواند خلاءهایی که در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وجود دارد را پر کند اما نیازمند انجام اقدامات بیشتر است.

وی گفت: لازم است با برگزاری جلسات متعدد فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده بررسی شود تا بتوان به نتایج مطلوب‌تری در این زمینه دست یافت.

گفتنی است در پایان این نشست روسای جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی استان با امضای تفاهم نامه همکاری ضمن معرفی ظرفیت های دو نهاد، مقدمات طراحی و اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مشترک را فراهم کردند.

کلید واژه ها: تفاهم نامه دانشگاه صنعتی استان قم جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه صنعتی قم


نظر شما :