حضور جهاد دانشگاهی در جعفرآباد پررنگ‌تر شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۵ کد : ۶۳۰۲۰ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۱۸
یک کلاس آموزشی در شهرستان جعفرآباد، با همکاری جهاد دانشگاهی استان قم تجهیز شد و با برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه به بهره‌برداری رسید.
حضور جهاد دانشگاهی در جعفرآباد پررنگ‌تر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر حامد حیاتی، سرپرست این واحد به همراه معاون آموزشی و مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی قم در حاشیه بهره‌برداری از یک کلاس آموزشی در دفتر فرماندار جعفرآباد حضور یافت و با وی به گفتگو نشست.

دکتر حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم در این نشست ضمن قدردانی از همکاری‌های فرمانداری شهرستان جعفرآباد با جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: رسالت جهاد دانشگاهی همکاری در برداشتن کارهای بر زمین مانده است و این موضوع دغدغه ماست لذا تا جایی که بتوانیم موثر باشیم دریغ نخواهیم کرد و جهادی و جهادگرانه پای کار هستیم.

محمد رستمی، سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این دیدار با اشاره به حمایت‌های فرماندار جعفرآباد از احداث شعبه آموزشی جهاد دانشگاهی در این شهرستان، گفت: به لطف خدا توانستیم به تجهیز یک کلاس فضای آموزشی جهاد دانشگاهی را در شهرستان جعفرآباد راه‌اندازی کنیم.

وی ابراز کرد: پیش از این کلاس‌های آموزشی جهاد دانشگاهی در یکی از اتاق‌های حسینیه شهرستان جعفرآباد برگزار می‌شد اما با راه  اندازی کلاس مجزا در این شهرستان عملاً فعالیت جهاد دانشگاهی در این شهرستان رسمیت یافته است.

رستمی بیان کرد: در قم فراگیران جهاد دانشگاهی از سنین 6 یا 7 سال هستند تا بزرگسالانی که در کلاس‌ها شرکت می‌کنند امیدمان این است در جعفرآباد هم بتوانیم به این وسعت به همه اقشار خدمت بدهیم.

یاسر شریفی، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این نشست به فعالیت‌های این سازمان در دو مرکز نوآوری و شتابدهی و مرکز مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: چندین طرح اشتغال‌زا توسط جهاد دانشگاهی قم اجرا شده است و اکنون جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان قم مثال‌زدنی است.

وی افزود: رویکرد مسئولین کشور به موضوع توسعه مشاغل خرد و خانگی همچنان مثبت و پیش برنده است و می‌توان طرح‌های خوبی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

شریفی ادامه داد: مرکز مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی می‌تواند خدمات برنامه ریزی شده و مدونی به کسب و کارهای مستقر در شهرستان جعفرآباد ارائه دهد و باعث رشد و توسعه این کسب و کارها باشد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به برگزاری تورهای مشاوره شغلی اشاره کرد که در آن مشاورین حقوقی، مالی، بیمه و کارآفرینی پاسخگوی سوالات و مشکلات صاحبان کسب و کارها باشند.

ذبیح الله عبداللهی، فرماندار جعفرآباد نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان بیان کرد: مردم جعفرآباد در دامداری مهارت پیدا کرده اند و 2 درصد از گوشت قرمز کشور از جعفرآباد تامین می‌شود. این مردم ریشه عشایری دارند و مهارت خاصشان در پرواربندی است.

وی با بیان این که در حوزه اشتغال مایل به همکاری هستیم، ابراز امیدواری کرد با همکاری جهاد دانشگاهی معضل حضور اتباع خارجی در این منطقه رو به بهبود بگذارد و نرخ اشتغال جمعیت شهرستان جعفرآباد افزایش یابد.

کلید واژه ها: دیدار افتتاحیه شهرستان جعفرآباد


نظر شما :