سرپرست جهاد دانشگاهی قم با معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار دیدار کرد

۰۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۱ کد : ۶۲۸۶۲ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۷۵
دکتر حامد حیاتی سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم به همراه علی حسینی معاون این نهاد روز یکشنبه ۹ مهرماه با حضور در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با سیدمهدی قریشی دیدار و گفتگو کرد.
سرپرست جهاد دانشگاهی قم با معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم حامد حیاتی در این دیدار آمادگی جهاد دانشگاهی را برای توسعه همکاری ها در سطح استان اعلام کرد و گفت: در گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در جهاد دانشگاهی استان قم به انجام رسیده و امروز استان از آن منتفع است، این آمادگی را داریم که همکاری‌ها را گسترش دهیم تا هم افزایی با مجموعه استانداری قم بیشتر شود.

سید مهدی قریشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی از نظر استانداری یکی از دستگاه‌های با اهمیت است و جهاد دانشگاهی قم همواره با استانداری همکاری داشته است.

وی افزود: کارکنان جهاد دانشگاهی با روحیه جهادی‌ پیگیر فعالیت‌های مختلفی در استان هستند؛ جهاد دانشگاهی نیاز‌های استان را با توجه به ظرفیت‌های علمی جهاد و پذیرش مردمی، برطرف می‌کند.

معاون استاندار با اشاره به بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی که سال گذشته در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری زمینه‌های تخصصی ورود کرده و موفق است، این ظرفیت بزرگی است که در کشور به وجود آمده و ما نیز از این طرفیت باید بهره ببریم.

قریشی ادامه داد: رویکرد ما با جهاد دانشگاهی تعاملی و مثبت بود و پروژه‌های متعددی را به جهاد سپردیم. امیدواریم پروژه‌هایی که با جهاد شروع کردیم با قوت پیگیری شود و انشاءالله با عملکرد مثبت و چشمگیر شاهد پیشرفت و ارائه خدمات بهتر و بیشتری باشیم.

وی بیان کرد: فضای کاری استان قم با سایر استان‌های کشور متفاوت است و ظرفیت‌های متفاوتی دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره برد، جایی که کار زمین مانده، اگر جهاد ورود کند ما هم کنار جهاددانشگاهی هستیم.

قریشی به مشکلات شرکت‌های نوپا در زمینه تجاری‌سازی محصولات اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با سابقه مطلوبی که در بحث مشاغل خانگی و توسعه شبکه‌های شغلی دارد می‌تواند به تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های نوپای استان کمک کند.

وی بهره گیری از تجربه بزرگان صنعت و کشاورزی استان را مورد توجه قرارداد و گفت: کشاورزانی در استان قم توانسته‌اند دو تن از یک هکتار باغ پسته محصول برداشت کنند در حالی که میانگین برداشت پسته در کشور ۸۰۰ کیلوگرم است. باید فعالیت‌هایی را با همکاری دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی و اجرا کنیم تا از این دانش اندوخته، برای آموزش دیگر کشاورزان و باغداران استفاده شود. 

قریشی تصریح کرد: کشاورزی حوزه بکری است که بیشتر به‌صورت سنتی اداره می‌شود و دانش‌بنیان شدن آن می‌تواند به حفظ منابع کشور و بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های موجود کمک کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم بیان کرد: در حوزه مدیریت هم حرکتی را در حوزه الگو‌سازی آغاز کردیم اما ما در کشورمان در این حوزه خوب کار نمی‌کنیم و ظرفیت‌های علمی در استان داریم که از آن استفاده نمی‌شود. 

وی یادآور شد: در استان قم شرکت‌هایی داریم که برند‌های ملی و بین‌المللی هستند، اما بین مردم شناخته شده نیستند، باید آموزش‌ها باید غنی‌تر و عمیق‌تر ارائه شود.

قریشی بیان کرد: هر دانشگاهی باید یک شتاب‌دهنده باشد و ایده‌های دانشجویان را به سمت تجاری‌سازی ببرد، جهاد دانشگاهی هم باید در کنار تیم‌ها و شرکت‌ها باشد و در قالب مشارکت با شرکت‌ها آن‌ها را رشد بدهد.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی در حوزه توانمندسازی، مهارت‌افزایی و توسعه نیروی جهادی دارد و مدیران خیلی خوبی در جهاد فعالیت کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی اشاره کرد، چنین مدیرانی در جهاد دانشگاهی همچنان فعالیت دارند و این همان ظرفیت خوبی است که می‌توان از آن در پرورش مدیران جهادی بهره برد. جهاد این آمادگی را دارد که همایشی تخصصی در حوزه فرهنگ سازمانی و رفتار سازمانی برگزار کند تا روحیه مدیران برتر جهادی را ترویج دهد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه آموزش کشاورزان و باغداران آمادگی داریم با استانداری و جهاد کشاورزی استان همکاری داشته باشیم و در قالب مستندسازی، مدیریت دانش و تدوین و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی خاص، تجربه غنی کشاورزان و باغداران موفق استان را همراه با مطالب منظم علمی در اختیار سایر علاقه‌مندان به این حوزه بگذاریم.

حسینی گفت: در حوزه افکارسنجی مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا) هشت گروه مطالعاتی دارد که بخشی از دغدغه‌های استانداری را می‌توان با بهره‌مندی از ظرفیت این مرکز پوشش داد.

کلید واژه ها: دیدار معاون استاندار قم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :