سرپرست جهاد دانشگاهی قم با رییس پارک علم و فناوری استان دیدار کرد

۰۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۹ کد : ۶۲۸۲۹ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۵۱۶
دکتر حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم با دکتر خیراله رهسپار فرد، رئیس پارک علم و فناوری استان قم دیدار و بر تعامل و همکاری بیشتر در حوزه‌های مشترک تأکید کرد.
سرپرست جهاد دانشگاهی قم با رییس پارک علم و فناوری استان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، خیراله رهسپار فرد، رئیس پارک علم و فناوری استان قم در دیدار با حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم که صبح امروز 9مهرماه انجام شد، اظهار کرد: استان قم 155 شرکت دانش بنیان دارد که 40 شرکت در پارک علم و فناوری استان قم مستقر هستند؛ 35 شرکت صنایع خلاق نیز در پارک علم و فناوری قم مستقر هستند و این ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند در راستای همکاری دوجانبه به کار گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که بر اساس آمار بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان مشغول به‌کار هستند، گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در افزایش فرصت‌های شغلی استان به خصوص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار دارد و به همین دلیل، این موضوع را به جد در دستور کار داریم.

توجه به ظرفیت‌های مشترک همکاری میان جهاد دانشگاهی قم و پارک علم و فناوری استان

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان بین سایر استان‌ها رتبه هفتم و در صنایع خلاق رتبه ششم را داریم؛ از حیث محصولات هم در همه زمینه‌ها محصولات استراتژیک داریم. از حیث صادرات نیز دو نفر صادرکننده برتر استان عضو پارک علم و فناوری استان قم هستند.

رهسپار فرد با بیان اینکه شرکت‌های فناور به نوپا، متوسط و دارای فناوری تقسیم می‌شوند، گفت: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی است و رسالت در حوزه محصولات استراتژیک داریم و در این زمینه مشترک ظرفیت خوبی برای همکاری وجود دارد؛ جهاد دانشگاهی پایه ثابت رفع نیازهای اجتماعی جامعه است و برخی از شرکت‌ها در این زمینه حوزه روانشناسی، جامعه‌شناسی و مدیریتی فعال هستند و در این زمینه آماده همکاری با جهاد دانشگاهی قم هستیم.

وی تصریح کرد: فعالیت در دانشگاه‌ها نیز از رسالت‌های جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری است که اعلام آمادگی می‌کنیم که در این زمینه می‌توانیم با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: تلاش داریم با استفاده از راهکار‌های متنوع از جمله بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استان، قابلیت‌های قم برای گسترش فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان را به خوبی تبیین کنیم، همچنین به‌دنبال آن هستیم تا این موضوع به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه مسئولان و جامعه نخبگانی استان قرار گیرد.

وی یادآور شد: برای گسترش هرچه بیشتر زیست‌بوم فناوری و نوآوری در قم، از ظرفیت‌های موجود در همه مناطق استفاده خواهیم کرد تا همه بخش‌ها و شهرستان‌های استان وارد فضای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان شود.

اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای عملیاتی کردن حوزه‌های مشترک با پارک علم و فناوری قم

حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی قم ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های مشترک با پارک علم و فناوری استان قم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تلاش دارد که کنار دستگاه‌های اجرایی استان باشد تا شاهد رشد و پویایی در سطح استان و دانشگاه‌ها باشیم؛ جهاد دانشگاهی در حوزه مسائل اجتماعی نیز اقدامات مطلوبی داشته که در این زمینه نیز آماده همکاری با پارک علم و فناوری استان هستیم.

وی گفت: جهاد دانشگاهی قم با بررسی و جلسات کارشناسی داخلی، زمینه‌های همکاری با پارک علم و فناوری را استخراج کرده تا حوزه‌های فعالیت مشترک در آینده نزدیک عملیاتی شود.

«کاربردی‌سازی یافته‌های علوم انسانی و اسلامی»؛ همکاری مشترک جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری قم

یاسر شریفی، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان شعبه استان قم در ادامه با اشاره به اینکه طی این سال‌ها همکاری‌های زیادی با پارک علم و فناوری استان قم داشتیم، اظهار کرد: در جلسات گذشته مقرر شد که موضوع «کاربردی‌سازی یافته‌های علوم انسانی و اسلامی» به‌همت جهاد دانشگاهی قم با پارک علم و فناوری استان قم به صورت مشترک انجام دهد که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در مرکز نوآوری و کسب و کار جهاد دانشگاهی قم از 30 تیم حمایت شده و به لحاظ تسهیلاتی و و مادی و معنوی حمایت‌های خوبی انجام شده و در این زمینه نیز قابلیت همکاری با پارک استان قم داریم.

مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های دولتی استان دارای شعب دانشگاهی فعال است و در شورای فرهنگی این دانشگاه‌ها عضویت دارد، می‌تواند به‌عنوان بازوی اجرایی طرح‌های پژوهشی و علمی در دانشگاه‌ها کنار پارک علم و فناوری قم باشیم.

کلید واژه ها: دیدار پارک علم و فناوری استان قم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :