تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی یک الزام است نه یک انتخاب

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۶۱۴۵۳ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۵۱۰
رییس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی(ستفا) عنوان کرد: تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی یک الزام است نه یک انتخاب.
تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی یک الزام است نه یک انتخاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در نشست جمعی از معاونین و مدیران جهاد دانشگاهی استان قم که صبح روز گذشته برگزار شد، در رابطه با راه اندازی شرکت در جهاد دانشگاهی استان قم و راه اندازی شرکت جهت تجاری سازی محصولات فناورانه، مباحثی مطرح شد.

در ابتدای این نشست، دکتر حیدری رییس جهاد دانشگاهی استان قم به معرفی ساختار جهاد دانشگاهی استان، پرداخته و فعالیت های مرکز درمان ناباروری، فعالیت های آموزشی و فرهنگی و همچنین فعالیت های تجاری سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان قم را نام برده و توضیح داد.

دکتر حیدری چالش های موجود در جهاد دانشگاهی استان قم جهت راه اندازی شرکت و اهمیت و ضرورت ایجاد آن را توضیح داده و گفت: جهت استفاده از تسهیلات استان قم و همچنین اخذ و ثبت بسیاری از محصولات و مجوزهای آنها عملا به راه اندازی و تاسیس شرکتی در جهاد دانشگاهی استان قم نیاز است؛ همچنین در این راستای بحث چالش های نیروی انسانی در مواجهه با آن بسیار اهمیت دارد و باید تعیین تکلیف شود.

در این نشست دکتر مسعود ابراهیمی رییس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی نیز که همراه با دکتر انصاری معاون امور پارک ها، مراکز رشد و نوآوری و دکتر زین ساز معاون امور سرمایه گذاری شرکت ها نیز در این جلسه حضور داشت، توضیحاتی در خصوص بازنگری فرایند های ایجاد شرکت ارائه داد.

ابراهیمی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان قم باید به سمت تجاری سازی حرکت کند و تجاری سازی بسیار اهمیت داشته و تاسیس شرکت در برخی واحدها مزایای و در برخی اوقات هم معایبی برای خود را به دنبال دارد  و در کل شرکت یک استاندارد جهانی است و در ادبیات جهانی تعریف شده است و قوانین مربوط به خود را دارد. 

وی افزود: تشخیص این امر که تاسیس شرکت به جهاد دانشگاهی کمک می کند یا نه، به این موضوع بستگی دارد که انتظارات از یک شرکت چیست که در راستای آن انتظارات بتوانیم حرکت کنیم؛ لذا خود شرکت نیز در مسیر تجاری سازی می تواند دستاورد خوبی را برای واحد ایجاد کند.

وی ادامه داد: از نگاه بزرگتر کار فرهنگی در کشور، اثبات کارآمدی است، یعنی بتوانیم شغل، رفاه و ثروت ایجاد کنیم. و برای ایجاد فعالیت های عمیق و ریشه دار فرهنگی باید هزینه کنیم لذا در این موضوع نیاز به ایجاد ثروت داریم تا بتوانیم در این زمنیه به خوبی هزینه کنیم و ضرورتش مشخص است. باور ما این است که تجاری سازی برای جهاد دانشگاهی در حال حاضر یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

در پایان این جلسه، مقرر شد تا بررسی های لازم درخصوص تاسیس شرکت در جهاد دانشگاهی قم جهت تجاری سازی محصولات و خدمات جهاد دانشگاهی قم در دستور کار قرار گیرد. 

خاطر نشان می شود، این جلسه با بازدید مسئولین سَتفا از مرکز درمان ناباروری و طرح های فناورانه جهاد دانشگاهی استان قم همراه بود.

کلید واژه ها: بازدید سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی


نظر شما :